۱۵۱۷۴۳۰۳_۶۵۳
به گزارش تهران پرس، جلیلی مدیر گروه تولید واکسن برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره صادرات واکسن گفت: کشور‌هایی زیادی برای واردات واکسن برکت درخواست داشتند. کشور‌های زیادی از آسیا، چند بخش آفریقا و برخی کشور‌هایی آمریکای جنوبی از طریق وزارت امور خارجه برای واکسن برکت تماس گرفتند. رایزنی‌هایی در این خصوص صورت گرفته، اما در حال حاضر ما مجوز صادرات از طریق وزارت بهداشت را نداریم.

 

جلیلی اشاره کرد که هنوز مذاکرات در مورد قیمت صورت نگرفته، زیرا ابتدا باید مجوز صادرات را بگیریم.

 

مدیرگروه تولید واکسن برکت درباره هزینه‌های تولید واکسن و فروش آن گفت: هیچ پیش خریدی از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفته است. واکسن‌هایی که تحویل داده شده فقط بخشی از هزینه‌های آن پرداخت شده و بخش قابل توجهی از مطالبات ما باقی مانده است. رقمی که وزارت بهداشت به ما بدهکار است بسیار چشمگیر است.

 

جلیلی درباره تاخیر در تولیدات و نرسیدن به ۵۰ میلیون دز واکسن تا شهریور گفت: بخشی از دستگاه‌های ما برای فاز ۲ و فاز ۳ از کشور هند و چین خریداری شده بود و برای نصب تجهیزات و راه اندازی باید کشور سازنده حضور پیدا کند و این‌ها را نصب کند. بخشی از آن‌ها که آمده بودند هم با تاخیر وارد کشور شدند و همچنین به دلیل ابتلا به بیماری کرونا کار خودشان را با تاخیر شروع کردند.

 

تاکنون بیش از ۲۰ میلیون دز واکسن برکت تولید شده و حدود ۱۱ میلیون دز نیز تحویل وزارت بهداشت داده شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۱۹۰
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha