مسکن+
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه طرح جهش تولید مسکن می تواند تا حد زیادی باعث افزایش امید مردم برای خانه دار شدن باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران مجلس، زمان زیادی را برای بررسی این طرح اختصاص دادند و در نهایت با مسئولان دولتی به یک جمع بندی در خصوص اجرای صحیح آن رسیده اند و بحمدالله وزارت راه و شهرسازی هم در راستای اقدام به این طرح، کارهایی را در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: اضافه شدن سالانه قریب به یک میلیون مسکن باعث می شود که افراد زیادی بتوانند خانه دار شوند و انشالله اجرای این طرح در طول ۴ سال دولت سیزدهم، بتواند دستاوردی همچون ساخت ۴ میلیون مسکن را برای کشورمان به ارمغان داشته باشد.

 

شاکری تاکید کرد: متاسفانه وزیر راه و شهرسازی اسبق نسبت به اجرای طرح ساخت مسکن در کشور اقدامات زیادی انجام نداد و همین کم کاری ها و ترک فعل ها باشد که امروز با بحران مسکن در کشورمان مواجه باشیم و از سوی دیگر، مجلس شورای اسلامی در تلاش بوده تا با بررسی راهکاری های مختلف، باعث رفع تورم در بازار مسکن شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: مقابله با فرار مالیاتی و همچنین اجرای صحیح قانون مالیات بر خانه های خالی می تواند در حد زیادی در سامان بخشی تورم در بازار مسکن کمک کند، چرا که اگر دلالان به خیال افزایش قیمت، مسکن خریداری کرده و در پی کسب سود از این بازار هستند، با پرداخت هزینه هایی بابت مالیات بر خانه های خالی، مجبورند که این خانه را بفروشند و یا اجاره دهند و همین رویه می تواند باعث افزایش عرصه مسکن در بازار و همچنین جلوگیری از پدیده افزایش خانه های خالی در تهران و کلانشهرها شود.

 

وی تاکید کرد: یقینا اگر قانون مالیات بر خانه های خالی به خوبی و با دقت انجام نشود، اثرات آن را در اقتصاد کشور نخواهیم دید اما ارزیابی ها نشان می دهد که تا به الان، پیشرفت قابل توجهی در اجرای این قانون دیده نشده است.

 

شاکری با بیان اینکه یک‌پنجم خانه‌های خالی کشور در تهران قرار دارد، تاکید کرد: بیش از ۲ و نیم خانه خالی در کشورمان وجود دارد که اگر حتی بخشی از این خانه های خالی وارد عرضه در بازار مسکن شوند، می تواند در بازار اجاره و فروش مسکن تاثیرات زیادی داشته باشد و یقینا با کاهش مسکن مواجه خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۲۱۹
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha