۱۳۹۴۰۵۱۰۱۱۱۳۴۱۵۲۶۵۷۹۱۱۷۴
به گزارش تهران پرس؛ مجتبی شفیعی در پایان بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز لایحه‌ای با عنوان تعیین ضابطه تعرفه‌گذاری‌های محصولات حاصل از طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت عمومی - خصوصی در جلسه شورای شهر تهران که پیشنهاد معاونت حمل و نقل ترافیک بود مورد بررسی قرار گرفت که پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران درنهایت این لایحه به تصویب رسید.

 

وی با بیان اینکه شرایط شهرداری تهران و منابع و اعتبارات فعلی آن اجازه نمی‌دهد که توسعه حمل و نقل را به طور کامل انجام بدهد با تصویب این مصوبه شرایط مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد. همچنین مذاکراتی در قالب ماده ۲۷ قانون و چگونگی نحوه مشارکت بخش خصوصی انجام شده است تا بتوانیم از توان بخش خصوصی استفاده کنیم و تصویب این لایحه در این فرآیند بسیار موثر خواهد بود.

 

شفیعی اظهار امیدواری کرد با تصویب مصوبه تعیین ضابطه تعرفه‌گذاری‌های محصولات حاصل از طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت عمومی - خصوصی شرایط بهتری در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی فراهم شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از قرارداد با یکی از شرکت‌های بخش خصوصی برای ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در یکی از خطوط خبر داد و گفت: تصویب این لایحه در فرآیند اجرایی شدن این قرارداد بسیار موثر خواهد بود چرا که اجرا شدن این قرارداد منوط به مصوبه امروز شورای شهر تهران بود و در آینده نیز شاهد سرویس‌دهی اتوبوس‌های برقی در یکی از خطوط خواهیم بود.

 

وی گفت: البته سرمایه‌گذار دیگری نیز اعلام آمادگی خود را برای عقد قرارداد یک هزار دستگاه اتوبوس برقی اعلام کرده است که این منوط شده است که سرمایه‌گذار در این بخش شرایط خدمت‌رسانی ۵۰ دستگاه اتوبوس اشاره شده را محاسبه کند و در نهایت تصمیم‌گیری شود.

 

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به دلیل مشکلی در مخازن از چرخه حمل و نقل متوقف شده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و عقد قرارداد و تامین اعتبار با یکی از خودروسازان ظرف سه ماه آینده ۵۰۰ دستگاه از این تعداد وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۴۱۶۱
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha