۱۶۹۱۵۳۶۲۹
به گزارش تهران پرس، ناصر امانی روز سه‌شنبه در بیست و ششمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به وضع هشدار آلودگی هوا هستیم افزود: مردم برای تردد و تنفس خود دچار مشکل هستند و در این زمینه مسئولیم تا وظایف شهرداری را یادآوری کنیم.

 

امانی ادامه داد: اکنون ۲ ماه از حکم مناف هاشمی به عنوان مشاور هوای پاک در شهرداری گذشته و ایشان باید در زمینه آلودگی هوا پاسخگو باشند.

 

وی ترافیک را یکی از عوامل افزایش آلودگی هوا دانست و خاطر نشان کرد: چهار میلیون موتور سوار در سطح شهر ۹۰ درصد آلودگی هوای پایتخت را ایجاد می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون که شبانه در حال حرکت در سطح شهر تهران هستند باعث آلودگی این کلانشهر می شوند اظهار داشت: آلودگی هوا محرمانه نیست و نیاز به کار بلند مدت دارد که دولت باید برای حل این معضل  ورود کند.

 

وی با ابراز تاسف از فرسودگی خودروهای شهرداری و تردد آنها در شهر ادامه داد: اگر این خودروهای فرسوده تردد نکنند مشکلات بسیاری برای حمل و نقل در سطح شهر خواهیم داشت.

 

رئیس شورای شهر نیز گفت: در زمینه حمل و نقل و ترافیک نیز اقدامات خوبی انجام شده و دوستان در گذشته در کم نکردن علت آلودگی هوا سهم دارند.

 

مهدی چمران تاکید کرد: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک باید به ۲ موضوع آلودگی هوا و ترافیک بیش از گذشته و به صورت جهادگونه بپردازند.

 

 مترو تهران نیازمند اقدام ضربتی است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مترو تهران نیازمند اقدامات عاجل و ضربتی است و اورهال کردن قطارها در اولویت اقدامات عاجل برای مترو قرار دارد.

 

 سید جعفر تشکری هاشمی با ارایه تذکری اظهار داشت: اگر امروز  شهروندان وضعیت آلودگی هوای تهران و ترافیک پایتخت را مشاهده می کنند، نتیجه تفکرات غلطی است که مدیران قبلی شهر اجرا کردند.

 

وی با بیان اینکه با شبکه اتوبوسرانی ضعیف، عدم نوسازی و تعمیر خودروها مواجه هستیم افزود: وضعیت مترو تهران که آثارش را  در چند روز گذشته  دیدیم  نتیجه تفکرات غلط در گذشته است.

 

رئیس کمیسیون  عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران  با انتقاد از خالی شدن انبارهای قطعات یدکی در طول چند سال اخیر گفت: واگن های مترو به عمر فرسودگی خود رسیده و نیازمند اورهال  قطارهای مترو هستیم و اگر شهردار تهران به فوریت در  این زمینه اقدام نکند با مشکلاتی جدی تر در حمل و نقل شهروندان رو به رو خواهیم شد.

 

تشکری با انتقاد از عملکرد و تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوا گفت: کارگروه آلودگی هوا همچنان روش های قدیمی خود در تصمیم گیری برای هوای تهران در پیش گرفته است.

 

وی افزود: در حالی که موتور سیکلت ها بیش از  ۶ برابر  یک خودرو یورو ۲ آلودگی تولید می کنند، معاینه فنی برای آنها اجباری نیست و موتورسیکلت های کاربراتوری، خودرو های گازوئیلی و خودروهای فرسوده، با ایجاد سولفور و واکنش شیمیایی و تبدیل شدن به ذرات معلق باعث آسیب به هوای شهر تهران می شوند.

 

تشکری هاشمی ادامه داد: کمتراز پنج درصد خودروهای فرسوده در سالهای اخیر نوسازی و جایگزین شده و همچنین موتورسیکلت های برقی جایگزین موتورسیکلت های کاربراتوری نشدند.

 

تشکری هاشمی با اشاره به انتصاب مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: قطعا با جا به جایی افراد مشکلات زیرساختی مترو حل نخواهد شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۱۵۱
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha