۷۲۷۶۶۳۲_۷۸۷
به گزارش تهران پرس، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از افزایش بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و شمال بوشهر خبر داد و گفت در دو روز آینده شاهد بارش در غرب و جنوب غرب کشور هستیم.

 

وی اعلام کرد: امروز بارندگی، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعد و برق را برای استان‌هایی مانند خوزستان، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، غرب خلیج فارس، تهران، کرج، قزوین، اصفهان و زنجان روی می‌دهد.

 

گودرزی از اعلام هشدار نارنجی برای کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و شمال بوشهر به دنبال شدت یافتن بارش‌ها خبر و هشدار داد: آب گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی این مناطق به واسطه شدت یافتن بارش‌ها روی می‌دهد بنابراین رانندگان باید این نکات را مد نظر داشته باشند.

 

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: برای فردا دوشنبه نیز علاوه‌بر این مناطق، بارش‌ها به استان‌هایی مانند کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و غربی، مناطق جنوبی گیلان و مازندران، برخی مناطق یزد و شمال فارس کشیده می‌شود؛ همچنین بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

 

گودرزی با بیان اینکه تهران برای امروز آسمانی نیمه ابری همراه با غبار محلی دارد، گفت: به تدریج از ساعت بعدازظهر افزایش ابر، وزرش باد و بارش‌های پراکنده را در تهران خواهیم داشت که به مطلوب‌تر شدن هوای شهر کمک می‌کند.

 

وی با پیش‌بینی اینکه بیشنیه دمای امروز در ایستگاه مهرآباد به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد، افزود: امروز صبح در ایستگاه بجنورد دمای کمینه هشت درجه زیر صفر، شیروان شش درجه زیر صفر و سربیشه پنج درجه زیر صفر شد که به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند.

 

به‌گفته گودرزی، این درحالی است که دیروز در میناب و بندرعباس دمای بیشینه ۳۲ درجه شد که گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۰۵۲
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha