۶۱۵۰۷۳۸۵
به گزارش تهران پرس، آقای ابراهیم سوزنچی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید، یازده نفر از اعضای پیشین شورایعالی انقلاب فرهنگی با افراد جوان‌تر جایگزین شدند تا این شورا با ساختاری جوانتر به حرکت ادامه دهد.

 

او با بیان اینکه سه نفر از اعضای جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی متولد پس از انقلاب هستند، ادامه داد: قرار است کار گروهی با ماموریت ایجاد تحول و به نام کارگروه تحول، پس فردا تشکیل شود در این کارگروه قرار است سر فصل‌های تحولی را تعیین و تعریف نماید و مسیری برای چهار سال آینده ایجاد شود.

 

سینا کلهر فعال فرهنگی و اجتماعی در سوی دیگر استودیو، شورای عالی انقلاب فرهنگی را قلب نظام فرهنگی معرفی کرد و افزود: اگر این قلب، درست بتپد و بتواند خون را به عناصر گوناگون فرهنگی کشور برساند باقی نظام فرهنگی هم می‌تواند به درستی پیش برود.

 

او با اشاره به نگاه رهبری به احکام جدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگاهی نو، آسیب شناسانه و روز آمد بودن را مطرح و تصریح کرد: نمی‌توانیم بدون نگاه به گذشته درباره آینده صحبت کنیم در حال حاضر عرضه فرهنگی ما به حادترین و مناقشه بر انگیزترین فضای اجتماعی رسیده جوانگرایی‌ها این انتظار را ایجاد می‌کند که تحولات مدنظر را پیش بینی کنیم، تحول به حرف نیست بلکه به کردار و عمل است.

 

آقای کلهر گفت: وقتی از تحول صحبت می‌کنیم یعنی از تغییر رویکرد و جهت گیری عملی صحبت می‌کنیم در حال حاضر زیرساخت‌های این تحول فراهم شده حال باید دید از این زیرساخت‌ها استفاده کافی می‌شود یا خیر.

 

آقای حسین ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط زنده تصویری با این برنامه، فرهنگ را پویاترین و دینامیک‌ترین بخش زندگی انسان معرفی کرد و افزود: نمی‌توان با ادبیاتی که ۴۰ سال قبل درباره فرهنگ صحبت می‌شد امروز هم درباره فرهنگ صحبت کنیم.

 

او ادامه داد: تحولات فرهنگی در سراسر دنیا به سرعت در حال انجام است و مدیریت موضوعات فرهنگی هم باید به گونه پویایی صورت پذیرد، زیرا مدیریت فرهنگ باید هر لحظه همگام سازی شود.

 

آقای ساعی گفت: در حوزه فرهنگ نسبت به قبل از انقلاب اتفاقات چشم گیر صورت گرفته مطلوب نیست، اما می‌توان حرکت رو به جلوی بهتری شکل بگیرد.

 

او ادامه داد: هنوز به تکنولوژی مدیریت فرهنگ دست نیافته ایم از این رو بسیاری از اتفاقات فرهنگی کشور توسط دستگاه‌های غیر فرهنگی شکل می‌گیرد.

 

آقای ابراهیم سوزنچی در استودیو در خصوص ایرادات وارد شده به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، دست پرورده حضرت امام (ره) است این شورا تنها ارکانی است که رهبری و حضرت امام (ره) اختیارات خودشان را در حوزه فرهنگ به آن تفویض کرده اند پس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نه در حد قانون، ولی الزامی خواهد بود.

 

او گفت: در حال حاضر در بسیاری مواقع، شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرجعی برای حل اختلاف دستگاه‌های پایین‌تر تبدیل شده آن هم مسائلی که باید خیلی زودتر در جامعه از آن‌ها گذر می‌کردیم مانند موضوع کنکور و تحولات مورد نیاز این آزمون در کشور این قبیل موضوعات نباید به جایی برسند که در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و حل شوند.

 

آقای سوزنچی ادامه داد: در دولت جدید به نظر می‌رسد مسیر برای ایجاد تحولات مورد هدف شورای عالی انقلاب فرهنگی هموارتر است.

 

آقای جواد آرین منش نماینده اسبق مجلس در ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت: در طول سالیان گذشته، شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخشی از رسالت‌های خود موفق بود، اما در نتیجه کار بسیار ناموفق بوده است.

 

او در توضیح راهکار‌های مورد نیاز عدم موفقیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مطالبات رهبری، هشت سال گذشته این بود که همه طرح‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد مسائل فرهنگی باید سازمانی برای رصد مستمر داشته باشد موانع رفع و ضمانت اجرا برای مصوبات این شورا فراهم شود که البته به اعتقاد بنده فقط ۲۰ درصد این مطالبات اجرایی شده است.

 

آقای آرین منش افزود: اعضای جدید این شورا باید کارشان را با آسیب شناسی عملکرد شورا طی ۴۰ سال اخیر شروع کنند.

 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۳۸۷۱
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha