شورای شهر۶
به گزارش تهران پرس  ، میثم مظفر در جریان بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر نوسازی بافت فرسوده در پایتخت اظهار کرد: باید بازنگری صریحی در ضوابط و قوانین تراکم ساخت و ساز متناسب با شرایط به ویژه در بافت فرسوده تدوین شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ روز است که از دوره مسئولیت شورا و شهرداری می‌گذرد ولی متاسفانه هنوز قفل نوسازی بافت فرسوده باز نشده است و انتظار ما این است که هرچه زودتر شهرداری در این بخش سرعت عمل داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به تغییرات درمعاونت شهرسازی شهرداری تهران دیگر جای آزمون و خطا نیست و هرچه زودتر باید قفل نوسازی بافت فرسوده به‌ویژه در برخی از مناطق با نگاه و تسهیلات ویژه باز شود.

مظفر ادامه داد: اخیرا بنده بازدیدهایی را از مناطق ۱۷ و ۱۰ داشتم و در طرح رصد نیز به شهروندان این منطقه قول دادم موارد و مشکلات آنها را در صحن شورا پیگیری کنم و یکی از موانع و مشکلات این منطقه بحث نوسازی بافت فرسوده به دلیل عرض کم معابر این منطقه است که باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: مناطق ۱۷ و ۱۰ دارای عرض معابر خیلی کم هستند که در بحث نوسازی بافت فرسوده باید نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم و اختصاص سه طبقه در عرض سه متر برای این مناطق توجیه اقتصادی ندارد.

عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست هرچه زودتر لایحه بازنگری طبقات به‌ویژه در بخشی از بافت فرسوده را تهیه و با درنظر گرفتن مکانیزم تشویقی آن را در اختیار شورای شهر تهران قرار گیرد.

همچنین سوده نجفی نیز در ارتباط با بازدید اخیر خود از منطقه ۹ و مشکلات محلات این منطقه، اظهار کرد: پارک المهدی در این منطقه لبریز از آسیب‌های اجتماعی و معتادان متجاهر است و علی‌رغم اینکه کیوسک نیروی انتظامی در این پارک قرار دارد اما اقدامی برای جلوگیری از تردد معتادان نمی شود و انتظار ما این است که رئیس پلیس تهران بزرگ به این موضوع توجه داشته باشد و نظارت بیشتری را براین پارک و سایر پارک‌های شهر صورت بدهد.

وی تصریح کرد: همچنین از شهردار تهران درخواست می شود معضلات اجتماعی را در قرارگاه آسیب‌ها پیگیری و نتیجه آن را به شورا اعلام کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران همچنین به ترافیک میدان فتح در این منطقه اشاره کرد و گفت: در ساعات بسیاری از روز شهروندان این منطقه با ترافیک زیادی روبرو هستند و انتظار می‌رود که نسبت به رفع این موضوع اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

نجفی همچنین به برج آزادی در منطقه ۹ اشاره کرد و گفت: نگهداشت این برج برعهده شهرداری و تملک آن در اختیار بنیاد فارابی است که با توجه به مشکلات به وجود آمده باید به این موضوع نیز عنایت ویژه‌ای شود.

وی در پایان به معضلات سرانه فضای سبز در منطقه ۹ و محلات آن اشاره کرد و گفت: در این ارتباط باید برخی از زمین‌ها تملک و بوستان‌های جدید احداث شوند همچنین نبود ایستگاه مترو در محله شهید دستغیب و تردد اتوبوس‌های فرسوده در این محله معضلات بسیاری را برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۸۹۲
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha