۲۰۵۷۰۵۰
به گزارش تهران پرس؛ تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران طی دیداری در چارچوب هفتۀ ششم رقابت‌های نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز (سه‌شنبه - ۲۵ آبان) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه ملک عبدالله ثانی شهر اَمان کشور اردن مقابل یک‌دیگر صف‌آرایی کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی پا به این حدال گذاشت که دراگان اسکوچیچ و علی‌رضا جهان‌بخش، سرمربی و کاپیتان خود را به علت محرومیت در اختیار نداشت. اردوی سوری‌ها هم تحت‌الشعاع مصدومیت ستاره‌های دانه درشت و حواشی بسیاری قرار گرفته بود.

پس از اشتباه عجیب علی‌رضا بیرانوند در دیدار با تیم ملی فوتبال لبنان، سرمربی تیم ملی برای نخستین بار در این دوره از رقابت‌ها از امیر عابدزاده برای حراست از سنگر توری یوزهای سپیدپوش استفاده کرد. بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال نیز به بازوی احسان حاجی‌صفی سپرده شد و امید نورافکن نیز به ترکیب بازگشت.

در نیمه نخست بازی دو تیم به شکلی برابر پی‌گیری شد اما روی یک پاس زیبا از سوی وحید امیری، سردار آزمون در موقعیت گلزنی قرار گرفت و تک‌به‌تک را به تور دروازه سوری‌ها چسباند تا ایران پیش بیفتد.

در اواخر نیمه نخست و روی یک صحنه بحث برانگیز، کمک‌داور ویدئویی دست به کار شد تا یک ضربه پنالتی برای تیم ملی فوتبال ایران به دست آید. این ضربه را کاپیتان احسان حاجی‌صفی وارد دروازه رقیب کرد تا خیال یوزها در نیمه نخست راحت شود.

در نیمه دوم هم شدت حملات سپیدپوشان فوتبال ایران افزایش یافت و روی چند صحنه حتی یوزها می‌توانستند دروازه رقیب را برای بار سوم باز کنند، اما درخشش خالد عثمان و بدشانسی مانع از تحقق این امر شد.

در واپسین دقایق این بازی نوبت به علی قلی‌زاده رسید تا با ویران کردن ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال سوریه و انجام حرکات نمایشی، گلی تحقیرآمیز را وارد دروازه سوری‌ها کند تا ایران به گل سوم خود برسد و به پیروزی طعنه‌آمیز و مقتدرانه‌ای دست یابد.

سوریه صفر

گل: -

ایران ۳

گل: سردار آزمون (۳۳) - احسان حاجی‌صفی (۴۲) - علی قلی‌زاده (۸۹)

ترکیب تیم ملی فوتبال سوریه: خالدالحجی عثمان، عمرو میدانی، محمد العنز، موید الخولی، فهد الیوسف، ثائر کروما، عمرو جنیات، احمد الاشقر، خالد کرداوغلی، محمود المواس و عمر السومه.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاجی‌صفی (میلاد سرلک - ۶۶)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی (الله‌یار صیادمنش - ۸۰)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۹۱۶
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha