a3d0b404-a160-4346-ae1a-3f5c6d508e06
یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از آسیب های کلانشهرهاست، گفت: تهران با جمعیت میلیونی با پدیده ای به نام حاشیه نشینی مواجه است و هر سال هم شاهد افزایش آمار حاشیه نشینان در پایتخت هستیم و باید فکری به حال آن اندیشید.

 

وی ادامه داد: حاشیه نشینی با مشکلات عدیده ای همچون کمبود امکانات رفاهی و شهری مواجه است و این مشکلات باید به سرعت حل شود چرا که در کلانشهرهایی همچون تهران که با اجاره های سنگین خانه مواجه هستیم و خرید خانه برای اقشار ضعیف و متوسط به یک رویا تبدیل شده است، افزایش و رشد حاشیه نشینی امری طبیعی است.

 

یزدی خواه با بیان اینکه جمعیت حاشیه نشینی در پایتخت به حدود ۴ میلیون نفر رسیده است، تاکید کرد: جمعیت قابل توجهی در استان تهران در حاشیه شهر زندگی می کنند و شهرک هایی در تهران وجود دارد که از امکاناتی همچون آب آشامیدنی، گاز و... بی بهره اند و باید دهیاران و فرمانداران تهران فکری به حال این وضعیت کنند تا مردم در آرامش و رفاه زندگی کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاشیه نشینی فقط منوط به جنوب تهران نیست، خاطرنشان کرد: در تمام بخش های تهران شاهد حاشیه نشینی هستیم و این امر فقط مربوط به جنوب تهران نمی شود و باید مسئولان مربوطه در خصوص حل مشکلات حمل و نقل، بهداشت، زیرساخت و... در این قسمت ها از تهران چاره ای بیندیشند و آن را اجرایی کنند.

 

وی افزود: جمعیت بالا در تهران باعث شده که توجه و رسیدگی به حاشیه نشینی جزو اولویت ها نباشد و باید مسئولان و مدیران شهری فکری به حال رفع مشکلات حاشیه نشینی تهران کنند و با توجه به اینکه عمده کسانی که در این مناطق زندگی می کنند، از زندگی متوسطی برخوردارند، باید در جهت حمایت از این شهروندان، از هیچ تلاشی دریغ نشود.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۶۸۶
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha