۲۸۴۰۴۷_۴۷۹
به گزارش تهران پرس، در پی اعلام قیمت ۲۵ قلم کالای اساسی از سوی وزارت جهادکشاورزی از جمله انواع نان، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط تدوین شده قبل، هرگونه تغییر در قیمت نان پیش از این به کارگروه‌های استانی گندم آرد و نان با ریاست استانداران سراسر کشور واگذار شده و قیمت‌های اعلامی اخیر توسط وزارت جهاد کشاورزی صرفاً مربوط به شهر تهران است که پیش از این در کارگروه استانی مصوب شده و ارتباطی به سایر استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور ندارد.

 

بنابر اطلاعیه سازمان حمایت قیمت‌های اعلام شده برای شهر تهران نیز پیش از این در کارگروه گندم آرد و نان استان تهران مصوب شده و در حال اجرا است و نباید هیچ گونه افزایشی صورت گیرد.

 

در این اطلاعیه تأکید شده که کلیه بازرسان سازمان های جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف سراسر کشور مکلفند با هر گونه افزایش قیمت انواع نان برخورد و پرونده تخلف را برای برخورد قانونی در اسرع وقت به شعب سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کنند.


نان چند؟


قیمت نان در تیر ماه امسال افزایش یافت و بر اساس ابلاغیه اتحادیه نانوایان سنتی تهران، بر اساس گندم یارانه‌ای(نوع یک)، نرخ مصوب نان بربری با وزن چانه خمیر۶۰۰ گرم به ۱۸۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم به ۹۰۰ تومان، تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم به ۷۰۰ تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم به ۵۰۰ تومان تافتون خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرم به ۱۰۰۰ تومان و لواش اتوماتیک هر کیلو به ۵۰۰۰ تومان رسید. همچنین در سال جاری بر اساس قیمت گندم یارانه‌ای نوع ۲ (گندم ۹۰۰ تومانی)، قیمت بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم به ۲۵۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم به ۱۲۰۰ تومان، تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم به ۱۰۰۰ تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم به ۶۵۰ تومان، سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم به ۳۰۰۰ تومان، تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۰۰ گرم به ۱۵۰۰ تومان و لواش اتوماتیک هر کیلوگرم به ۶۰۰۰ تومان رسید.

 

چگونه شکایت کنیم؟


گفتنی است که مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب،  احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۱۶
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha