۲۰۲۰۰۶۱۰۶۸۴۹۳۴۵۸۷۲
مالک شریعتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن اروپا و آمریکا در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: آمریکا و اروپا در موضوع برجام نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و به وعده هایشان عمل نمی کنند و نمی توان به آنها اعتماد کرد و از سوی دیگر مواضع ایران در مذاکرات، رفع کامل تحریم هاست و اگر طرف مقابل در خصوص این موضوع ضمانت اجرایی قوی ارائه کرد، ایران حاضر به مذاکرات خواهد شد.

وی ادامه داد: موضع ایران در خصوص مذاکرات هرگز تغییر نخواهد کرد و طرف های مقابل تا زمانی که ضمانت قوی برای عمل به تعهداتشان نداشته باشند، هرگز مذاکره ای صورت نمی گیرد و این موضوع، موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران است.

شریعتی تاکید کرد: متاسفانه در برجام شاهد تعلیق تحریم ها بودیم که فواید زیادی برای کشورمان به همراه نداشت و در این مذاکرات، ایران به دنبال لغو کامل تحریم هاست و اینکه امکان راستی آزمایی نیز برای ایران فراهم باشد چرا که طرف مقابل در موضوع برجام، بدعهدی کرده است و نمی توان با کشورهایی که یک بار به یک تعهدنامه بین المللی پشت کرده اند، اعتماد کرد و وارد مذاکره شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: یقینا اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل کند، ایران هم حاضر است که نسبت به تعهدهایش عمل کند.

وی با بیان اینکه برجام یک تجربه برای کشورمان برای عدم اعتماد به غربی ها محسوب می شود، تاکید کرد: در حالی که رسانه های غربی مدام تبلیغ می کردند که ایران نسبت به تعهدات خود وفادار نیست اما در عمل دیدیم که ایران نسبت به انجام تعهدات در موضوع برجام خوب عمل کرد اما طرف مقابل با زیر پا گذاشتن مفاد برجام، به بیراهه رفتند و نسبت به تعهدات خود اقدام عملی انجام ندادند.

پایان پیام؛
کد خبر: ۱۳۶۷۶
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha