بازدیدهای-کمیسیون-برنامه-و-بودجه-شورا-min

به گزارش تهران پرس، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه پس از بازدید از سطح منطقه در کارگاه تخصصی با حضور امناء، معتمدین، نخبگان، کنشگران اجتماعی، مدیران و شهردار منطقه به گفتگو و تبادل نظر در خصوص مسائل، چالش ها و اولویت های برنامه و بودجه ای منطقه پرداختند.

 

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست ضمن تقدیراز حضور معتمدین و نخبگان برای بیان مسائل و مشکلات، گفت: انتخاب اقای شنگی به عنوان شهردار بومی در منطقه ۱۷ و اشراف کامل ایشان به مسائل منطقه انشالله منشاء اتفاقات مثبتی در منطقه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در منطقه ۱۷ گذرهای ۸۰سانتی داریم و باید در زمینه بافت فرسوده کار ویژه ای در منطقه صورت بگیرد و با یک رگولاتوری صحیح و قانون گذاری جدید میتوان مطلوبیت ایجاد کرد و با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی جهش جدی در این خصوص ایجاد شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بودجه تهران تشریح کرد: سرانه بودجه شهرداری تهران برای هر شهروند ۱میلیون و ۳۰۰ هزارتومان است که این مبلغ در منطقه ۱۷ پایین تر و برای هر شهروند به میزان ۹۰۰ هزار تومان است که بسیار از عدالت و تساوی بین شهروندان فاصله دارد.

 

مظفر با گلایه از معاونت های عمران و ترافیک و مدیران شهرداری منطقه ۱۷ گفت: این منطقه ۱۰۸ میلیارد بودجه برای پروژه های کوچک مقیاس دارد که قسمت زیادی از آن جذب و هزینه نشده است و باید با پیگیری و تلاش این بودجه در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شود.

 

این عضو شورا در خصوص ۳ پروژه یوترن محور خط آهن تهران اهواز تاکید کرد این پروژه یکی از اصلی ترین پروژه های منطقه است که باعث تغییر و توسعه بافت جنوب منطقه را تغییر می شود.

 

وی افزود: باعث تاسف است پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) با کندی مواجه شده و این موضوع اسباب اذیت مردم منطقه را ایجاد کرده است، شهردار مطالعه ای در خصوص توسعه سرانه حمل و نقل عمومی در زیر این باغ راه انجام دهند و همه شهروندان، کنشگران اجتماعی و مدیران منطقه محکم پیگیری کنند ما هم در شورا دنبال میکنیم تا سریعا این پروژه به پایان برسد.

 

وی با اشاره به اینکه در خصوص تملک املاک معارض باید با مشارکت سازمان املاک و انتخاب کارگزار کار ویژه ای اتفاق بیفتد، گفت: باید پروژه ویژه ای در امام زاده حسن (ع) به عنوان قطب مذهبی منطقه اجرایی شود.

 

مظفر خطاب به شهردار منطقه گفت: شما به عنوان شهردار خلاق و توانمند و مشرف به مسائل منطقه باید اقدامات و پروژه های مشخصی را انجام دهید تا مردم منطقه دلشاد شوند.

 

در پایان مظفربیان کرد: تمام مسائل مطرح شده دراین جلسه در کمیسیون پایش و در تخصیص بودجه سال آینده از منطقه مطالبه خواهیم کرد.

 

در ادامه احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت ما در کمیسیون برنامه و بودجه حضور در مناطق و دریافت نظرات معتمدین، امناء، شهروندان و نخبگان است.

 

وی ادامه داد: بودجه شهرداری محدود است و باید این بودجه محدود خرج دغدغه های مردم شود. مردم بایدمدیریت جدید شهری و تغییر را احساس کنند.

 

صادقی اضافه کرد: اگر زلزله ای در تهران اتفاق بیفتد بیشترین آسیب و خسارت را منطقه ۱۷ خواهد دید آن هم بخاطر بافت فرسوده منطقه است، باید با بسته های تشویقی و حمایتی مشکل بافت فرسوده که یکی از چالش های مهم منطقه است برطرف شود. متاسفانه در چهار سال گذشته هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده.

 

وی در پایان گفت: با طرح رصد آمده ایم تا شنونده باشیم و نظرات مردم در بودجه اعمال شود. ما باید برای سال ۱۴۰۱ با اولویت های مشخص شده تصمیم گیری کنیم.

کد خبر: ۱۳۵۷۵
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha