Photo.aspx
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، محمد جواد خسروی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: به منظور شناسائی، جذب و ارجاع افراد آسیب دیده و ساماندهی افراد بی خانمان در گرمخانه منطقه و نیز سازماندهی امکانات وتجهیزات منطقه ای، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات طرح زمستان گرم انجام می شود.

شهردار منطقه ۹ افزود: در این راستا ستاد منطقه ای تشکیل و ضمن برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه ریزی احکام اعضای ستاد ابلاغ و وظایف واحدها تشریح شد.

خسروی تاکید کرد: تامین نیازهای اولیه و ‌خدمات اقامتی به افراد بی خانمان از آبان ماه سال جاری تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: با اجرای این طرح شاهد حضور کمتر کارتن خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه در نقاط آسیب خیز منطقه خواهیم بود.

شهردار منطقه ۹ بهره گیری از ظرفیت‌های محله‌ای مانند خیرین، سازمانه‌های مردم ‌نهاد و نواحی را شکلی دیگر از مسئولیت پذیری اجتماعی در ساماندهی افراد بی خانمان و بی‌سرپناه دانست و اقامت موقت و امکاناتی نظیر لباس و غذای گرم، پزشک، مددکاری و استحمام را گامی موثر در حمایت از این قشر آسیب‌دیده اجتماعی بیان کرد.

خسروی در خاتمه تاکید کرد: علاوه بر گشت‌های شبانه، شهروندان نیز می توانند در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان، با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا مددکاران اجتماعی شهرداری تهران نسبت به انتقال این افراد به گرمخانه اقدام کنند.

همچنین در ادامه علیرضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ با تاکید بر اجرای طرح زمستان گرم در غرب پایتخت گفت: این طرح ضمن شناسایی نقاط آسیب خیز و فضاهای بی‌دفاع شهری به منظور بهسازی و رسیدگی به آنها برای کاهش آسیب اقدام می‌شود، ضمن اینکه واحدهای گشت نسبت به شناسایی و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی به گرمخانه‌ منطقه ۹ اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۴۷۳
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha