۴۱۰۱۰
به گزارش تهران پرس، براساس آمار بانک مرکزی، حدود ۱۵۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهریور ماه ۱۴۰۰ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۶.۲ درصد و ۱۰۱.۴ درصد افزایش یافت. همچنین در شش ماه اول سال ١۴٠٠ حدود ۵٩۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

رشد ۵۳.۵ درصدی ارزش فروش سفته و برات در تهران

 

همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در شهریورماه ١۴٠٠ معادل ۶٠٠ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ٢۵٢ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۵.۶ و ۱۳۷.۱ رسـید که در مقایسـه بـا ماه قبل از لحاظ تعداد ٧٣ درصد و از لحاظ مبلغ ۸۲.۱ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سـال قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۱۹.۵ درصد و ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در شـهریورماه ١۴٠٠ به عدد ۱۸۱.۴ رسید. عدد شاخص مذکور در شهریورماه ١٣٩٩ معادل ۱۵۳.۶ بوده است. در شش ماه اول سال ١۴٠٠ معادل ٣٢٠٠ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ١٠٢٧ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

 

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۶.۷ و ۹۲.۸ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۷.۹ درصد و از لحاظ مبلغ ۱۵.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در شش ماه اول سال ١۴٠٠ به عدد ۱۴۷.۴ رسید. عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال ١٣٩٩ معادل ۱۲۵.۳ بوده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۹۳۹
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha