مخبر
به گزارش تهران پرس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان که در محل وزارت خارجه در حال برگزاری است، گفت: در ابتدا سلام رئیس جمهور و همچنین عذر او را به دلیل مشغله پیش آمده و عدم حضور در اجلاس خدمت همه عزیزان ابلاغ می‌کنم.

 

وی افزود: وزرای محترم امور خارجه و روسای هیئت های نمایندگی، حضور شما را در تهران خیرمقدم می‌گویم و امیدوارم با همسویی و همراهی همه شما این نشست به نتایج مطلوبی دست یابد.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحولات پرشتاب افغانستان، اضافه کرد: مردم افغانستان انتظار دارند کشوری امن، مستقل و رو به توسعه داشته باشند.

 

مخبر تاکید کرد: کشورهای همسایه افغانستان دارای پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی با این کشور هستند و از این منظر می‌توان گفت نوعی هم سرشتی و هم سرنوشتی میان افغانستان و همسایگانش وجود دارد که امنیت، ثبات و صلح را در مناطق آسیای مرکزی و جنوبی به هم گره می‌زند.

 

وی با بیان اینکه گزافه نخواهد بود که بگوییم امنیت و ثبات همسایگان افغانستان با امنیت افغانستان به هم پیوسته است،اظهار داشت: برهمین اساس ما از ابتکار جمهوری اسلامی پاکستان برای برگزاری اولین دور نشست کشورهای همسایه افغانستان حمایت کردیم و میزبانی دور دوم آن را برعهده گرفته و از میزبانی دور سوم نیز توسط جمهوری خلق چین استقبال می‌کنیم.

 

 

منبع: مهر

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۸۵۲
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha