۱۴۰۰۰۳۱۲۰۰۰۹۵۳_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، امروز سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در محل سازمان راه‌اندازی شد.

 

قرار است این سامانه به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد را در سازمان اقتصادی کوثر بر مبنای شایستگی اجرایی کند. سایت اینترنتی modiran.eco.kowsar@ir برای ثبت نام افراد به ویژه خانواده شهدا در کل کشور است که از امروز می‌تواند در این سایت ثبت‌نام و رزومه خود را ارائه کنند. این سامانه ابتدا به صورت پایلوت در سازمان اقتصادی کوثر راه‌اندازی شده و قرار است پس از آن در کل کشور اجرایی شود.

 

در نشست خبری که به مناسبت رونمایی از این سامانه برگزار شد سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تفاوت کشورهایی که رشد کرده‌اند با دیگر کشورها نه در توسعه فناوری، بلکه در بهبود نظام اداری آنها است. حتی در توصیه‌های دینی هم درباره نحوه حکمرانی وجود دارد که عمدتا در کشور رعایت نمی‌شود.

 

وی مبنای این سامانه را شفافیت عنوان کرد و گفت: اتفاقا پیش از این هم نظام ارزیابی در کشور بوده است، اما علت اینکه پیشرفت‌های محسوس وجود نداشته، عدم شفافیت آنها است.

 

هاشمی تأکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه هر اتفاقی که در سازمان اقتصادی کوثر می‌افتد باید به صورت شفاف منعکس شود. برای انتخاب مدیران باید آزمون برگزار شود و شاخصه‌های دیگری مانند مدرک تحصیلی و نمرات آنها هم ملاک قرار می‌گیرد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این را هم گفت که در حال حاضر تعداد زیادی از افراد در کشور با معرفی و فشار منصوب می‌شوند و پس از اینکه این افراد کار را در سازمان‌ها خراب می‌کنند مسئول سازمان باید پاسخگو باشد.

 

به گفته وی استعدادیابی کافی نیست و باید نظام آموزش مداوم در حین کار وجود داشته باشد. حتی روش‌های کارآموزی و کارورزی برای مدیرانی که انتصاب آنها قطعی شده وجود داشته باشد و در نهایت باید بانک مدیران باشد که مرتب اطلاعات آنها ثبت و ارزیابی شود.

 

وی افزود: متأسفانه اکنون ملاک به‌کارگیری مدیران رزومه است و بررسی نمی‌کنند که این مدیران در دوره مدیریت خود کار مفید انجام داده‌اند یا سازمان را بر زمین زده‌اند.

 

هاشمی تصریح کرد: این سامانه به صورت پایلوت ابتدا در سازمان اقتصادی کوثر راه‌اندازی می‌شود و بعد از آن در بنیاد شهید اجرایی خواهد شد و در صورتی که نتیجه مطلوبی داشته باشد در کل کشور اجرایی می‌شود.

 

وی همچنین به سازمان استخدامی کشور پیشنهاد کرد که با توسعه این سامانه کالج استعدادیابی مدیران با همکاری بنیاد شهید راه‌اندازی شود.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه دیگر هیچ گونه سفارشات برای به‌کارگیری افراد وجود نخواهد داشت و تنها ملاک عمل سامانه خواهد بود.

 

در ادامه این نشست میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور هم به شایسته‌سالاری در به کارگیری افراد تاکید کرد و گفت: اجرای چنین سامانه‌ای عین عدالت و برگرفته از آموزه‌های دینی است.

 

لطیفی افزود: سامانه‌ای که اکنون در گام دوم انقلاب در کشور اجرایی می‌شود مبنای آن عدالت است و باعث می‌شود که افراد شایسته و ذی‌صلاح به کارگیری شود.

 

وی پیش بینی کرد که در برابر کارهای جدید مانند این سامانه مقاومت شود، اما تاکید کرد که سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید از هیچ گونه موانع هراس نداشته باشند و کار را ادامه دهند.

 

رئیس سازمان امور استخدامی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا این سامانه در زمان اجرا ارزیابی خواهد شد، اظهار داشت: سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد در بازه سه ماهه ارزیابی می‌شود و در صورتی که عملکرد خوبی داشته باشد به کل کشور تعمیم خواهد شد. همچنین برای مدیرانی که از طریق سامانه هم انتخاب می‌شوند نیز نظارت دائم خواهیم داشت.

 

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر هم که میزبان برنامه بود، به ظرفیت‌های بالقوه سازمان اقتصادی کوثر اشاره کرد و گفت: برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید ابزاری وجود داشته باشد و در حال حاضر این سامانه بیشترین ظرفیت را در اختیار سازمان خواهد گذاشت.

 

وی درباره نحوه عملکرد این سامانه توضیح داد: همه افراد به ویژه خانواده شهدا می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و اطلاعات و سوابق خود را درج کنند.

 

فخاری افزود: ابتدا انتخاب عمومی از طریق سامانه بر اساس شایسته سالاری انجام می‌شود و پس از آن مصاحبه‌های تخصصی صورت خواهد گرفت و در ادامه استعلامات لازم انجام می‌شود که همه اینها کمتر از یک ماه برای به کارگیری یک مدیر به طول خواهد کشید.

 

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به نظارت بر سامانه و به کارگیری مدیران اشاره کرد و گفت: کارنامه‌ها هم در این سامانه ثبت می‌شود و فرایند کار به وضوح قابل رویت خواهد شد.

 

وی افزود: سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد تریبونی را در اختیار همه افراد قرار خواهد داد و این طور نخواهد شد که برخی جناح‌ها بتوانند حرف خود را مطرح کنند، اما عده‌ای صدایشان هم شنیده نشود. در حقیقت این سامانه صدای مردم و همه خانواده شهدا خواهد بود که ظرفیت‌های جدیدی را در سازمان ایجاد خواهد کرد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۷۴۵
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha