۱۶۹۱۴۶۹۱۸
 

به گزارش تهران پرس، عبد الرضا چراغعلی معاون امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: با استفاده از این سامانه مدیریت و نظارت دقیق بر رفت وآمد دانش آموزان، متمایز ساختن ناوگان حمل و نقل دانش آموزی و افزایش و بهبود کیفیت ارایه خدمات به دانش آموزان مهیا می شود.

 

وی ادامه داد: این طرح با همکاری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، پلیس راهور و مجموعه شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

 

چراغعلی ادامه داد: سازمان تاکسیرانی این سامانه را مدیریت می کند و خانواده دانش آموزان می‌توانند در این سامانه اطلاعات راننده سرویس و هزینه‌ای که باید پرداخت کنند را مشاهده کنند.

 

معاون امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه کاربران با نصب اپلیکیشن سپند بر روی گوشی های خود می توانند زمان رفت و برگشت و مسیر تردد دانش آموزان را رصد کنند، گفت: این امر امنیت خاطر دانش آموزان و والدین را به راحتی فراهم می کند.

 

چراغعلی، با اشاره به اینکه، در سنوات گذشته از سوی استانداری، فرمانداری ها و شهرداری ها اقدامات شایسته ای در این راستا انجام شد که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس فعالیت این سامانه متوقف شد، گفت: اکنون با بازگشایی مدارس، این موضوع همچنان در دستور کار جدی قرار دارد و بخشنامه های مربوط به شهرداری ها که متولی اصلی هستند ابلاغ شده است.

 

وی اذعان داشت: شهرداری ها ملزم به ایمن سازی مناطق پیرامونی مدارس نظیر خط کشی طولی و عرضی، نصب تابلو هشداری، ایجاد سرعت‌گاه، تا حد مقدور، نجام ندادن عملیات عمرانی در اطراف مدارس، آرامسازی معابر نزدیک مراکز آموزشی و مدارس هستند.

 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، پنجم شهریورماه به ایرنا گفته بود: رانندگان سرویس مدارس که توسط شهرداری‌ها تایید شده‌اند، جزو جامعه هدف واکسیناسیون کرونا هستند.

 

مرتضی ضامنی افزوده بود: فراخوان و ثبت نام شرکت‌های حمل و نقل درون شهری دانش آموزی بر بستر سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است.

 

ضامنی گفت: در اجرای ماده ۵ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات وزیران به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های متولّی، استفاده والدین و همچنین امکان پایش برخط اطلاعات، در سال ۱۳۹۷ در کارگروه ماده ۱۹ تصویب و توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و به تبع آن اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» ایجاد شد.

 

وی ادامه داد: براساس مصوبات و دستورالعمل‌های حمل ونقل دانش آموزی تنها سامانه مجاز برای ثبت نام از دانش آموزان و رانندگان، سامانه سپند به نشانی WWW.IRTUSEPAND.IR است.

 

 

منبع :ایرنا

انتهای پیام/الف

 

 
کد خبر: ۱۲۶۶۳
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha