۱۴۰۰۰۸۰۱۰۰۰۴۳۸_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، نخستین «نشست تخصصی اعتیاد» با حضور ۴۰ مبلغ فعال این حوزه با هدف شبکه‌سازی و هم‌افزایی مبلغین فعال سراسر کشور در حوزه اعتیاد در اردوگاه امام خمینی (ره) لواسان برگزار شد.

 

در این برنامه حجت‌الاسلام علی جنتی رئیس اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نشست تخصصی اعتیاد با حضور ۴۰ تن مبلغان منتخب که از میان ۴۰۰ مبلغ فعال در حوزه اعتیاد انتخاب شدند در اردوگاه امام خمینی (ره) لواسان برگزار شد.

 

وی درباره نحوه انتخاب و دعوت از شرکت کنندگان در این جلسه عنوان داشت: برای برگزاری این نشست ۴۰۰ مبلغ فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد در سراسر کشور شناسایی شدند و در نهایت پس از مصاحبه و بررسی‌های لازم، ۴۰ نفر از واجدین شرایط، برای شرکت در این نشست دعوت شدند.

 

حجت‌الاسلام جنتی افزود: در این نشست به هر مُبلغ بیست دقیقه فرصت داده شد تا تجربیات و طرح‌های خود را در راستای مبارزه با اعتیاد تبیین و تشریح کنند و پیشنهادات خود را در این زمینه به داوران ارائه دهند.

 

رئیس اداره امور مبلغین با اشاره به اینکه سه داور کار بررسی و ارزیابی طرح‌ها و پیشنهادات مطرح شده را بر عهده داشتند اذعان داشت: این داوران در نهایت یک طرح را در صورت جامع و مؤثر بودن به‌عنوان طرح برگزیده اتنخاب کرده، در غیر این‌صورت طرح جامعی از همه‌ پیشنهادات مطرح شده تنظیم و ارائه می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: این طرح‌ها، محتوای تبلیغی را در اختیار مبلغینی که علاقه‌مند به کار کردن در حوزه اعتیاد هستند قرار می‌دهد تا آن‌ها را در امور تبلیغی در حوزه مبارزه با اعتیاد توانمند سازد.

 

حجت‌الاسلام جنتی مهم‌ترین مسائلی که در این جلسات توسط مبلغین مطرح شد را «عدم حمایت مسئولان از فعالیت‌های مبلغان در مبارزه با اعتیاد»، «تمایل به استفاده از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات در امر مبارزه با اعتیاد» و «نبود شبکه جامعی از مبلغین فعال در عرصه اعتیاد» برشمرد.

 

رئیس اداره امور مبلغین با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با لزوم گفتمان سازی در امر تبلیغ عنوان داشت: برای گفتمان سازی ابتدا باید شبکه سازی انجام شود تا مبلغان فعال همدیگر را شناخته و با فعالیت‌های یکدیگر آشنا شوند همچنین زمینه همکاری و هم افزایی مبلغان سراسر کشور در حوزه اجتماعی فعالیت دارند فراهم شود، بنابراین ما نیز به برگزاری این نشست با هدف شبکه‌سازی مبلغین فعال در حوزه اعتیاد، اقدام کردیم.

 

رئیس اداره امور مبلغین در پایان با اشاره به اینکه «نشست اعتیاد» اولین نشست از «سلسله نشست‌های شبکه‌های تخصصی مبلغین» بود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مأموریت‌های ما در اداره کل مبلغین، شناسایی و تشکیل شبکه‌های تخصصی از مبلغین فعال در حوزه‌های مختلف نظیر بهداشت، اقتصاد و... در سراسر کشور است لذا اداره امور مبلغین سلسه نشست‌های تبلیغی تخصصی دیگری با موضوع «اقتصاد»، «سلامت» و... را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۶۴۵
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha