photo_2021-10-23_00-22-02
به گزارش خبرنگار تهران پرس، دور دور و حرکات نمایشی توسط خودرو و موتور سیکلت، یکی از حادثه سازترین تفریحات جوانان است، اما گسترش سازمان یافته این گونه فعالیت‌ها از پدیده‌های عادی در شب‌های پایتخت شده است.

ممکن است یکی از شب های جمعه گذر شما به بزرگراه های غرب تهران بیفتد. شاید از تجمع چند صد خودرو و موتور سیکلت در وسط و حاشیه بزرگراه متعجب شوید. جمعیتی با تعداد بیش از صدها نفر که بعد از پاسی از نیمه شب، در کناره‌های بزرگراه به نظاره حرکات نمایشی پرخطر راکبان موتور و رانندگان خودرو ایستاده اند.

البته شب های پایتخت با دور دور کردن خودرروهای لوکس در محلات بالای شهر ناآشنا نیست. اما حرکات حادثه ساز در میانه بزرگراه با حجم زیادی تماشاچی رویدادی غیر معمول محسوب می شود و آن هم به دور از چشم قانون.

 

جوانان به خوبی توجیه نشده اند که اگر عشق سرعت هستند، اگر فکر می‌کنند قوانین راهنمایی و رانندگی برای آنها محدودیت ایجاد کرده و اگر می‌خواهند هیجان و لذت را در رانندگی و رقابت تجربه کنند چنین مهارتهایی را نباید در خیابان ها و مسیرهای عمومی استفاده کنند. بلکه می توانند به پیست های موتورسواری و اتومبیلرانی مراجعه کنند و بدون اینکه جریمه تک چرخ موتور و سرعت غیرمجاز اتومیبل برای آنها منظور شود، هر چه قدر که می خواهند، تک چرخ بزنند و مهارت خود را پرورده تر کنند.

 

هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان این استان پیستهایی را برای علاقمندان به متورسواری و اتومیبل رانی ایجاد کرده است که برای انجام حرکات نمایشی با اتومیبل و موتور سنگین و سبک باید حتما دارای کارت عضویت هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران و بیمه ورزشی باشند. همچنین این افراد ملزم به استفاده از تجهیزات ایمنی همچون کلاه ایمنی مناسب با سبک موتور، دستکش، آرنج‌بند، زانوبند و کفش مناسب هستند.

 

امیدواریم که با وجود این پیست ها و ایمنی هایی که در آن رعایت می شود اجرای حرکات نمایشی و برگزاری رقابت، با نظم و ترتیب بیشتر و بدون خسارت و حادثه ای در سطح کشور انجام شود.

تصاویر مربوط به بزرگراه شهید همدانی بین بلوار پژوهش و تونل شهدای غزه تهران است.
















خبرنگار: بهزاد زعیم
کد خبر: ۱۲۶۱۹
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha