صنعت و معدن
 

حجت‌الاسلام حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به ساختارهای معیوب در حوزه صنعت و معدن بیان کرد: افق چشم اندازهای موجود در حوزه صنعت و معدن ضعیف است به عنوان نمونه مشخص نیست تا ۵ سال دیگر در صنعت خودروسازی، پوشاک و.. به کجا می خواهیم برسیم.

 

حسینی کیا افزود: ما در حوزه صنعت و معدن یا با نبود افق چشم انداز مواجه هستیم و یا آن افق هایی که وجود دارد، واقعی نیست. در واقع نسخه هایی که می پیچیم امکان عملیاتی شدن ندارد. به عنوان نمونه اگر محیط زیست و منابع طبیعی با یک معدنی تعارض پیدا کرد در چنین شرایطی قانون عموما حق را به محیط زیست می دهد در حالی که مشاهده می کنیم آن محیط زیست نه گونه جانوری و نه گونه گیاهی دارد فقط اسم محیط زیست بر آن درج می شود.

 

وی عنوان کرد: ساختار ارزش افزوده در حوزه صنعت و معدن نیز ساختار خوبی نیست که باید این ارزش افزوده را از مصرف کننده بگیریم چون بخشی از مالیات ما درحال هدر رفتن است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه مطرح کرد: تکمیل زنجیره های موجود در حوزه صنعت معیوب است، معادن کشور مغفول مانده، قوانین مبارزه با قاچاق بسیار ناکارآمد است و برخی از مدیران این حوزه نیز برای پیشبرد امور، دل و جرات کار جهادی را نداشته و ندارند.

 

این نماینده مجلس افزود: اطاله صدور مجوزات نیز ساختار معیوب دیگر در حوزه صنعت است که البته بنابر قانون جدید در حال حل شدن است.

 

حسینی کیا در پایان بیان کرد: بخشی از مشکلات حوزه صنعت و معدن به دلیل قوانین کشور است که می بایست اصلاح و از دوباره  به روزرسانی شود. همچنان که مرتفع شدن مشکلات و ساختارهای معیوب این حوزه نیازمند سرمایه گذاری دولت نیز است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۶۲۱
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha