۲۰۵۰۵۲۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ حمید استیلی فوتبالیست سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که گل بیادماندنی او به آمریکا در جام جهانی هنوز از یادها نرفته است در دیدار رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار اجرای طرح آبخیزداری و تکمیل پروژه دیوار ساحلی در روستای پدری خود (روستای استیلی شهرستان) سراب شد.


حمید استیلی در دیدار دکتر مسعود منصور گفت: روستای استیلی از توابع شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی چند سالی است با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی با خشکسالی مواجه شده و اجرای طرح های آبخیزداری از سوی سازمان جنگل‌ها می‌تواند به کشاورزی و دامداری این روستا کمک اساسی نماید؛ همچنین پروژه دیوار ساحلی این روستا به طور ناقص اجرا شده و نیاز به مساعدت مسئولان دارد.

این بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که از وی به عنوان خیر آبخیزداری نیز می توان یاد کرد، افزود: کسانی که از منابع طبیعی و آب و خاک این کشور محافظت می‌کنند و در راه حفاظت از آب و خاک جان خودشان را از دست می‌دهند اینها شهید محسوب می‌شوند.


رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز پس از شنیدن سخنان حمید استیلی و درخواست او از سازمان برای اجرای طرح های آبخیزداری و دیوار ساحلی در زادگاه پدری اش، گزارشی مختصر از وضعیت منابع طبیعی کشور ارائه کرد و از استیلی به عنوان حامی طرح آبخیزداری نام برد.


مسعود منصور همچنین گفت: ورزشکاران محبوب مردم هستند و می‌توانند اهمیت حفاظت از آب و خاک را برای افکار عمومی تبیین کنند تا همگان نسبت به حفظ منابع‌طبیعی کوشا باشند.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خطاب به حمید استیلی گفت: ۲۵۰ میلیون متر مکعب خاک در سال وارد مخازن سدها می‌شود. برای این‌که این مقدار ملموس‌تر باشد باید گفت حجم مخزن سد امیرکبیر (سد کرج) ۲۰۴ میلیون متر مکعب است، به این مفهوم که ما هر سال یک سد کرج را از دست می‌دهیم.


منصور پیشگیری در منابع طبیعی را بهتر از درمان برشمرد و افزود: برای پیشگیری از خسارت سیل، فرسایش خاک و غیره نیازمند اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی هستیم و افراد محبوب و شناخته شده در جامعه می توانند با بیان اهمیت آب و خاک این کشور در جلوگیری از تخریب سرزمین نقش ایفا کنند.


رییس سازمان جنگل‌ها در ادامه به اهمیت طرح‌های  آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و آن را از طرح های محوری و اولویت دار سازمان جنگل ها برشمرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به کارکردهایی که اقدامات این طرح دارد امروزه به مطالبات عمومی مردم تبدیل شده است.


بر اساس این گزارش، پس از دیدار حمید استیلی با دکتر منصور، استیلی از موزه منابع طبیعی این سازمان دیدار و در دفتر موزه یادبود نوشت.


گفتنی است چند سالی میشود که موضوع حل مشکل اعتبار آبخیزداری و دیوار ساحلی روستای استیلی شهرستان سراب جزو پیگیری های و مطالبات مردم این روستا بوده است و برگزاری این دیدار باعث مصمم شدن مسئولان سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای حل مشکل پروژه های نیمه کاره در روستای استیلی شهرستان سراب شده است که تخمن زده که نیاز به اعتبار دو میلیارد تومانی دارد.



















ا

کد خبر: ۱۲۵۵۳
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha