۱۶۲۳۲۹۷
به گزارش تهران پرس، پیمان بضاعتی پور با بیان اینکه پارک دانایی به زودی به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: این پارک ۲۳ هکتار از ۶۳ هکتار از مجموعه پارک مرادآب است که با تکمیل سیستم روشنایی به بهره برداری می‌رسد.

 

وی ادامه داد: این پارک شامل حدود ۱.۵ کیلومتر پیست دوچرخه سواری، دو کیلومتر پیست پیاده روی، ۱۶ آلاچیق، آبنما و آبشار، مبلمان سنگی ویژه، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و اتاق نگهبانی است.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه از پارک دانایی به عنوان پارکی کوهستانی یاد می‌شود، افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه، این پارک در چند طبقه ساخته شده است.

 

بضاعتی پور به نحوه آبیاری فضای سبز این پارک اشاره و تصریح کرد: تأمین آب مورد نیاز درختان و فضای سبز این مجموعه از طریق سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پارک دانایی زیر برج آسمان نمای کرج قرار گرفته و تا خیابان ولیعصر ادامه دارد، گفت: در صورت تأمین اعتبار، پارک دانایی تا یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به برنامه‌ریزی برای ۴۰ هکتار از قسمت بالای آسمان نمای کرج، اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و نخاله برداری تپه دوقلوی این محوطه انجام شده و دور این تپه‌ها رینگی یک کیلومتری با عرض ۱۰ متر ایجاد شده است.

 

بضاعتی پور اضافه کرد: این رینگ در کف تپه‌ها واقع شده اما به دلیل ناپایدار بودن جداره تپه‌ها بنا شده با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، این جداره‌ها مقاوم سازی شوند تا امکان استفاده عموم مردم از این رینگ ایجاد شود.

 

وی با اشاره به گلکاری پاییزی در سطح شهر تاکید کرد: هر ساله این سازمان نسبت به گلکاری فصلی اقدام می‌کند و پاییز امسال هم ۳۵۰ هزار گلدان گل داوودی در سطح شهر کاشته شده است.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: عملیات کاشت این گلدان‌ها از اول مهر آغاز شده و به بار نشستن همه آنها تا پایان آذر شاهد زیبایی گل‌های داوودی خواهیم بود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۴۶۰
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha