۷۱۳۵۱۳۰_۲۳۷
به گزارش تهران پرس، محسن منصوری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای پایتخت افزود: در جلسه هیات دولت موضوع محیط زیست و در راس آن مساله آلودگی هوای تهران مطرح شد و رییس جمهوری در حکم خود خطاب به اینجانب بر این موضوع تاکید کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع مهم را نمی‌توان تنها با برگزاری چندین جلسه و تدوین صورتجلسه حل کرد، گرچه برگزاری این جلسات برای هماهنگی انجام کار لازم است، اما باید این موضوع مهم را در میدان عمل حل کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه باید ساختار جدیدی برای پایتخت ایجاد کرد، افزود: حل مشکل محیط زیست بسیار متفاوت است و باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی این موضوع مهم را به شکل جدید و اقدامی فوق العاده مرتفع کرد.

منصوری گفت: موضوع محیط زیست تهران نیاز به اجرای محکم دارد و باید پای اجرا محکم بایستیم.

وی افزود: بخشی از موضوع محیط زیست در کوتاه مدت و بخش دیگری در بلندمدت مرتفع خواهد شد و دیگر این که فاصله جلسات کارگروه آلودگی هوا را باید کم کرد و در جلسات آینده موضوع‌ها را در مسیر اجرا شدن ببریم.

استاندار تهران با بیان اینکه طبیعی است که برای حل یک سری از مشکلات نیاز به هماهنگی باشد، گفت: فقط موضوع هماهنگی مطرح نیست بخشی از آن به منابع نیز احتیاج دارد و ما باید به دنبال تامین منابع نیز باشیم وگرنه با هماهنگی کردن صرف درباره موضوع آلودگی هوای تهران به نتیجه نمی‌رسیم.

منصوری با بیان اینکه برخورد فعال با موضوع نداریم، افزود: باید برخورد‌های ما پیشگیرانه و آینده نگر باشد، خواندن قانون و شروط آن یک پیش شرط است، اما باید نظارت کمی هم رخ دهد و تناقضی میان آمار‌ها وجود نداشته باشد، وظایف تمام دستگاه‌ها را قانون روشن کرده و قانونی که در سال ۹۶ تصویب شده باید تاکنون اجرایی می‌شد، موضوع مهم و اصلی اجرای قانون است و اجرای آن هم باید با کار علمی پیش رود و دیگر روش‌های سنتی در مدیریت موضوع جواب نمی‌دهد.

وی با اشاره به نقش ۳۰ دستگاه در حل مسئله آلودگی هوا گفت: با توجه به اینکه موتور سیکلت‌های کاربراتوری ۶ تا ۸ برابر خودرو‌ها آلودگی ایجاد می‌کنند برقی کردن موتورسیکلت‌ها اهمیت زیادی دارد و یکی از سه کارخانه تولید موتور سیکلت برقی در کشور برای سال جاری مجوز ساخت ۱۰ هزار موتورسیکلت را گرفته است.

استاندار تهران افزود: در گام اول باید ۱۰ درصد از موتورسیکلت‌ها برقی شود که در این زمینه دانش کافی در کشور وجود دارد و اقدامات به طور موثر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۲۴۴۰
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha