۶۸۶۸۰_۹۰۹
به گزارش تهران پرس، نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش، در آیین «گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان» که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه خانواده، جایگاه مهمی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، زیرا یکی از عرصه‌های مهم تعلیم و تربیت خانواده است و باید بین معلمان، مربیان و خانواده، تعامل دوسویه ایجاد شود.

 

وی با بیان ایفای نقش انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه، افزود: در تمام نظام‌های آموزشی رابطه بین خانه و مدرسه یکی از مسائل اصلی است و ما در این هفته در تلاشیم تا به این امر بیشتر از گذشته توجه کنیم.

 

عباسپور ادامه داد: تحولات روزافزون در عرصه‌های مختلف و افزایش آگاهی خانواده‌ها باعث شده است در روش‌های گذشته تجدید نظر کرده و ساز و کار‌های جدید و مشخصی را برای پاسخگویی به نیاز‌های تربیتی، برنامه‌ریزی کنیم.

 

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان گفت: معتقدیم مشارکت خانواده‌ها بسیار ارزشمند است و برای جلب این مشارکت‌ها اقدامات بسیاری انجام شده است، از جمله این اقدامات، بازنگری در آیین‌نامه اجرایی مدارس و نقش اولیا و مربیان به عنوان رکن اصلی مدرسه است.

 

وی گفت: در سند تحول بنیادین حضور و مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش تأکید شده است؛ لذا اساسنامه جدیدی با مشارکت نخبگان علمی، تدوین شده که در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و به زودی تصویب می‌شود.

 

عباسپور افزود: انجمن اولیاء و مربیان در دوران کرونا اقدامات ارزشمندی انجام داد. یکی از این موارد دستیار بودن آنان در کنار معلمان است.

 

وی گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیون نفر از آموزش مجازی و حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز از خدمات مشاوره استفاده کرده‌اند و ۶۰ دوره آموزشی برگزار شده است. همچنین توانستیم ۱۰ عنوان کتاب متناسب با نیاز‌های خانواده‌ها را منتشر کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۴۶۱
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha