۷۱۲۵۰۹۵_۱۳۳
به گزارش تهران پرس، خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با اشاره به اینکه در ملک‌های استیجاری معمولا پروانه کسب به نام مالک است و مستاجر اهلیت استفاده از وام و درخواست برای آن را ندارد افزود: پروانه کسب در اکثر واحد‌های تالار و سالن‌های پذیرایی یکی از دلیل دعاوی بین مالکان و مستاجران بوده و البته در ملک‌های استیجاری معمولا پروانه کسب به نام مالک است و مستاجر اهلیت استفاده از وام و درخواست برای آن را ندارد.

 


وی گفت: دلیل بعدی استقبال نکردن تالارداران، شرایط سخت آنان است، زیرا بسیاری نمی‌توانند وثیقه مورد نیاز را تامین کنند، چون به اندازه کافی اموال خود را در زمان کرونا از دست داده‌اند و دیگر نقدینگی برای این وثیقه وجود ندارد.


 


ابراهیمی نیا ادامه داد: بیشترین ضرر را در این زمینه جدای از تالارداران مالک، مستأجران داشته‌اند، چرا که هم سرمایه آن‌ها از بین رفته و هم کارشان به ورشکستگی کشیده شده است. بر اساس آماری که به دست اتحادیه رسیده است، این تسهیلات به دست کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.


 


وی در رابطه با فعالیت تالار‌ها بعد از ایام محرم و صفر نیز گفت: ماهیت شغلی تالار‌های پذیرایی با بقیه شغل‌ها متفاوت است. در حال حاضر نیز هنوز ابلاغیه رسمی به ما اعلام نشده و در آخرین جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بر این شد که در شهر‌های نارنجی و زرد با چارچوب خاصی تالار‌ها فعالیت کنند. در جمع‌بندی هم به این نتیجه رسیدیم که، چون ابلاغیه رسمی به ما اعلام نشده و مردم هم آشنایی لازم را با دستورالعمل‌های تالار‌ها ندارند، با همان اطلاعیه قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.


 


ابراهیمی نیا ادامه داد: در حال حاضر هم تعدادی از تالار‌ها که هنوز مشغول به کار هستند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، این گروه منتظر مراجعه مردم به تالار‌ها هستند تا عقد قرارداد صورت بگیرد.


 


وی افزود: امیدواریم با بهتر شدن وضعیت شهر‌ها و شروع اعیاد و ایام جشن، بازار صنف تالارداران هم رونق بگیرد و دوباره شاهد اشتغال زایی این صنف باشیم.


 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۳۳۹
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha