بر اساس این گزارش، معترضین از پرداخت پاداش‌های اخیر به برخی اشخاص خاص بابت کار نامعلوم گلایه داشتند و عنوان شده چرا باید سنوات میان سال برای مدیران پرداخت شود، نه کارمندان مجموعه!
۱۴۰۰۰۷۲۵۰۰۰۵۸۱_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، جمعی از کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اعتراض به نحوه مدیریت اشرف بروجردی رئیس کنونی سازمان تجمع کردند.



بر اساس این گزارش، معترضین از پرداخت پاداش‌های اخیر به برخی اشخاص خاص بابت کار نامعلوم گلایه داشتند و عنوان شده چرا باید سنوات میان سال برای مدیران پرداخت شود، نه کارمندان مجموعه!



 


همچنین تجمع‌کنندگان به اینکه در این دوره به دلیل عدم تسلط به فرایندهای حاکم بر سیستم استخدامی و پرداخت حقوق و دستمزد، حقوق قانونی کارکنان نادیده گرفته شده که صرفاً در برخی موارد با هوشیاری و پیگیری کارکنان محقق شده معترضند. به عنوان مثال اعمال بخشنامه افزایش ۵۰ درصد حقوق پس از پیگیری‌های مستمر کارکنان آن هم با یکسال تأخیر و بدون پرداخت معوقه (به بهانه نبود بودجه) از اسفند ۱۳۹۹ اعمال شد و این در حالی بوده است که در این مدت برای برخی از افراد تازه وارد شده به همراه ایشان به راحتی و بدون تشریفات قانونی احکام و پست‌های مدیریتی صادر شد و افراد مختلفی طی این مدت از سوی ریاست سازمان و مدیران منصوب ایشان و منسوب به ایشان با قراردادهای خارج از عرف (در قالب قرارداد مشاوره‌ای) در بخش‌های مختلف سازمان مشغول به کار شدند. این موضوع صرفاً باعث حجیم‌تر شدن بخش‌های ستادی شده است. برای نمونه اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دارای بیش از ۷۰ نفر پرسنل است.



طی این دوره مدیریت، به دلیل عدم بکارگیری مدیر اداری کارآمد و مسلط به مسائل اداری و استخدامی و ناتوانی مدیران میانی این حوزه، بلاتکلیفی‌ها و نابسامانی زیادی در وضعیت چارت سازمانی، امور استخدامی، ارتقاء و ترفیع پرسنل و اعمال مدارک برخی از همکاران ایجاد کرده و امور این زمینه به کندی و صرفاً بر اساس پیگیری و شکایت کارکنان و با نگاه تبعیضی و یا مغرضانه انجام گرفته است.



 


همچنین در بخش دیگری از نامه آمده است: عدم شفافیت در قراردادهای منعقد شده سازمان از سوی مدیریت حقوقی سازمان و پرهیز از درج آن در سامانه ملی مربوطه و بی‌اعتنایی کامل به پرسش‌ها و درخواست‌های مکرر همکاران برای اطلاع رسانی و پاسخگویی در این امور و ایجاد تعهد زاید بر مقررات دولتی، ناپدید شدن ۲۴ میلیارد درآمد اوراق امحایی سازمان، دعوت زنان اصلاح طلب همچون فائزه هاشمی، معصومه ابتکار، شهیندخت ملاوردی و… به سازمان و اعطای بی‌دلیل هدایای نفیس به آنان از محل بودجه و درآمدهای سازمان و صرف هزینه جهت تبلیغات انتخاباتی به نفع آقای همتی و اخیراً پرداخت پاداش‌های آنچنانی به برخی اشخاص خاص بابت کار نامعلوم همه و همه در حالی صورت گرفته که ریاست سازمان خانم بروجردی به مکاتبات اعتراض آمیز کارکنان به این همه تخلفات توجهی نکرده و حتی اعلام کردند که سازمان بودجه‌ای ندارد.



ما کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای پیشگیری از اسراف در بیت المال و پیشگیری از مبدل شدن سازمان به یک حیاط خلوت جهت انجام هر نوع عمل خلاف قوانین و مقررات، از آن مقام عالی عاجزانه استدعا داریم هر چه سریعتر به پرونده تخلفات معاونت پشتیبانی رسیدگی و تمام دریافتی این افراد از بدو ورود به این سازمان مورد بررسی قرار گرفته و نیز برای دوره‌های بعدی مدیری متخصص، با تجربه، صدیق و پاکدست و همچنین مردمی انتخاب شود.



 


بر اساس این گزارش، موارد منتشر شده بخش‌هایی از نامه اعتراضی کارمندان کتابخانه ملی به رئیس جمهور است.



 

 

منبع: فارس


انتهای پیام/الف


کد خبر: ۱۲۳۶۳
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha