۷۹۶۹۷
به گزارش تهران پرس، علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از شرکت در جلسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بخشی از این جلسه به موضوع جهش تولید مسکن اختصاص داشت که تهران با ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار، چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و به همین میزان بافت فریز شده، ظرفیت بسیار بالایی برای تولید مسکن دارد.

 

شهردار تهران افزود:‌ در نشست با اعضاء کمیسیون عمران مجلس راهکارهای لازم برای تولید مسکن در تهران بویژه از طریق تسهیلات و کمک‌های قانونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

زاکانی از فعال بودن هزار و ۵۰۰ واگن مترو در تهران خبر داد و افزود:‌از این تعداد ۳۶۴ واگن از رده خارج شده و ۶۰ درصد باقی مانده هم نیاز به نوسازی دارد.

 

شهردار تهران گفت: ‌علاوه بر چهار خطی که باید اضافه شود، خطوط هفت گانه متروی تهران نیاز به ۱۵۰۰ واگن اضافه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران فرسودگی بالایی دارد افزود: در زمینه بخش خصوصی ۹۰ درصد اتوبوس‌ها فرسوده است.

شهردار تهران، عمر تاکسی‌های پایتخت را، بیش از ۹ سال دانست و گفت: از ۷۸ هزار تاکسی و ونی که در تهران فعالیت دارند، حدود شش هزار ون ۱۰۰ درصد فرسوده است و باید نوسازی شود.

 

زاکانی توسعه طرح‌های زیرساختی تهران بویژه در زمینه بزرگراه ها، پل‌ها و معابر را از دیگر موضوعات این نشست اعلام کرد و افزود: مقرر شد تا کارگروه مشترکی برای حمایت از این طرح‌ها تشکیل شود.

 

شهردار تهران گفت: بنا شد در بودجه سال ۱۴۰۱ و در برنامه هفتم احکامی را برای کلانشهر تهران دنبال کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۲۱۶
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha