جوکار
 

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره آخرین جزئیات از طرح شفافیت آرای نمایندگان عنوان کرد: طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس در کمیته مربوطه و کمیسیون آیین نامه مجلس مورد ارزیابی قرار گرفت و تصویب شد وهم اکنون به صحن مجلس آمده است و در نوبت طرح  برای رای گیری قرار دارد.

 

جوکار در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که مجلس قانونگذار است، آرای نمایندگان درخصوص قوانین، معاهدات، توافقنامه ها، پروتکل ها بسیار حائز اهمیت است که مردم در جریان قرارگیرند.

 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس عنوان کرد: اگر مجلس طرح شفافیت را به تصویب برساند و تبدیل به قانون کند، دیگر دستگاه‌ها نیز با الگوگیری از مجلس، می توانند این کار را  به غیر از مسائل امنیتی و دفاعی کشور اجرایی کنند.

 

جوکار تصریح کرد: آنچه که امروز از صدر تا ذیل در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور در کمیته ها و کمیسیون های مختلف اتفاق می افتد؛ چه در مجلس باشد و چه در دولت، یا قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌ها، اگر به اطلاع مردم رسیده شود نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت و جلوی رانت گرفته می‌شود و این داده‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد درغیر این صورت بر اساس این داده‌ها می‌توانند تصمیمات جدیدی بگیرند.

 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد، طرح شفافیت آرای نمایندگان درصورت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قطعا رای خواهد آورد.

 

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۱۵۲
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha