۲۳۱۱۱۰۴
به گزارش تهران پرس، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در مراسم رونمایی از تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده، با بیان اینکه ۱۷ درصد جمعیت کشور در تهران مساحت معادل یک درصد کشور است، افزود: این تمرکز جمعیتی در تهران علاوه بر اهمیت ارتقای کیفیت بتن در خصوص مقابله با لرزه خیزی مهم است.

 


او اظهار کرد: مرکز تحقیقات با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران برای ارتقای کیفیت بتن امکان تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده را در سطح شهر تهران فراهم کرده است.


 


شکرچی زاده با بیان اینکه ۸۱ کیلومتر سطح شهر تهران روی پهنه گسل اصلی زلزله است، گفت: از این رو بخش اصلی ساختمان‌های شهر با خطر زلزله مواجه هستند. بهسازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها در دستور وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قرار دارد.


 


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: تاکنون سه شرکت تولید بتن آماده مجوز تردد روزانه بنکر‌های بتن را دریافت کرده اند.


 


او درباره دلایل تلاش برای تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن گفت: به دلیل سرمای شب کیفیت بتن کاهش می‌یابد و برای حفظ تازگی آن، آب به بتن اضافه شده و کیفیت بتن کاهش می‌یابد، بنابراین باید این محموله در زمان تولید به پروژه منتقل شود.


 


شکرچی زاده در پایان اظهار کرد: در شهر‌های بزرگ دنیا اجازه تردد بنکر‌های بتن داده می‌شود و از سوی دیگر مردم نباید در ترافیک بماند بنابراین از این رو کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران با امکان تردد روزانه کامیون‌های حامل بتن آماده در ساعات به خصوصی از روز موافقت کرده است.


 

 


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۲۰۲۷
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha