۱۶۹۱۱۵۰۸۷
به گزارش تهران پرس، یداله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران  با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست سازمان متبوع با بیان اینکه این استان نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد تاکید کرد :۲۰ درصد کسب و کارهای صنعتی در استان تهران مستقر است.

 



صادقی در این گزارش به  ۱۷ هزار کارت بازرگانی فعال در استان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از کارت های بازرگانی فعال در سطح کشور در استان تهران است به همین ترتیب خدمات مورد نیاز و ثبت سفارش مواد اولیه در استان تهران انجام می شود.



 



وی با بیان اینکه گستردگی در زمینه توسعه صنعت با مشکل ممنوعیت استقرار صنعت در شعاع ۱۲۰ کیلومتری مواجه است اظهار داشت: خیلی از فعالیت های صنعتی به دلایل زیست محیطی امکان استقرار در استان تهران را ندارند.



 



صادقی با اشاره به واحد های صنعتی قدمت دار و بازسازی و افزایش تولید این واحدها با تاکید براینکه باید واحدهای تولیدی را از حالت جامد خارج کنیم بیان داشت: در دو سال اخیر با همکاری و هماهنگی استانداری و سازمان صمت و محیط زیست برخی از محدودیت‌ها از جمله، افزایش ظرفیت، افزودن محصول و بازسازی و نوسازی ها، مجوزهایی صادر شده است.



 



وی تولید و صنعت را نظامی پویا دانست و تصریح کرد: واحدهای تولیدی قدیمی نمی توانند خود را به روز و فعالیت کنند زیرا سوخت و انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و از فناوری های روز استفاده نمی شود و در نهایت محصول بازار پسند نیست.



 



صادقی ادامه داد: برای پیشبرد و افزایش تولید این واحدها پیش بینی های زیست محیطی انجام شده است که در صورتی که در چرخه تولید بمانند از مصرف انرژی و هزینه واحدها جلوگیری می شود.



 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۲۰۵۰
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha