۱۳۹۸۰۴۲۲۰۰۰۲۷۵_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ صبح امروز در برنامه مانور موتورسواران قانونمند به مناسبت هفته ناجا گفت: هفته نیروی انتظامی زمانی برای قدردانی از همکارانم در نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در شهر است.

 

وی افزود: یکی از گروه‌هایی که جزو جمعیت هدف ما هستند، قشر شریف رانندگان، راکبان موتور و عابران هستند و اگر بتوانیم رفتار این سه گروه را اصلاح کنیم این تعداد کشته در تصادفات نخواهیم داشت.

 

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: قطعاً پلیس نخواهد نتوانست به تنهایی در این مسیر قدم بردارد و نیاز به همکاری راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌ها است. برای ما شایسته نیست که ۴۶ درصد کشته‌های پایتخت جزو موتور سواران باشند و این آمار مربوط به ۶ ماه گذشته است.

 

سردار رحیمی عنوان کرد: ما با موتور سواران مخالف نیستیم اما این افراد باید موظف به رعایت قوانین و مقررات باشند. ما از رانندگان و راکبین چیزی فراتر از رعایت قانون را نمی‌خواهیم و اگر اعمال قانون و جریمه نباشد، پلیس نمی‌تواند شهر را مدیریت و کنترل کند.

 

وی اظهار داشت: امروز می‌خواهیم از موتورسواران و رانندگان برتر که قوانین را رعایت می‌کنند، تجلیل کنیم.

 

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: هم جامعه باید خود را مسئول بداند و هم نهادها در غیر این صورت این جان باختن‌ها به پایان نخواهد رسید. ما به صورت جدی باید به سمت فرهنگ سازی برای رانندگی و کاهش تخلفات برویم چراکه در این زمینه مشکل داریم.

 

سردار رحیمی اظهار داشت: سهم ۳۹ الی ۴۰ درصدی کشته‌های سطح شهر تهران مربوط به عابرین پیاده است. دلیل این امر نیز عدم رعایت قوانین از سوی مردم است.

وی تاکید کرد: ما همیاری و حمایت همه جانبه دستگاه‌ها را برای اقدامی اثر بخش در حوزه کاهش تخلفات را می‌طلبیم.
کد خبر: ۱۲۰۳۵
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha