۱۶۹۱۱۰۳۸۰
به گزارش تهران پرس، حسین امیرعبداللهیان پیش از حضور در روضه الشهیدین بیروت و ادای احترام به شهید عماد مغنیه و سایر شهدای مقاومت، در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در لبنان، گفت: بخشی از گفت و گوهای این سفر به مسائل لبنان و حوزه‌های اقتصادی این کشور اختصاص داشت. در این مذاکرات اعلام کردیم که با احترام به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی  لبنان در چارچوب روابط دو کشور آمادگی داریم که برای عبور لبنان از بحران اقتصادی هرگونه همکاری را به عمل آوریم.

 



وزیر امورخارجه کشورمان افزود: ایران آماده است در چارچوب صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری مشترک یا هر روش دیگر دو نیروگاه برق به حجم ۲ هزار مگابایت در مدت ۱۸ ماه در لبنان ایجاد کند.



 



امیرعبداللهیان با بیان اینکه  ایران آماده تدوام  ارسال سوخت به لبنان است، گفت: ایران آمادگی دارد در یک توافق با دولت لبنان این مسیر را تقویت کند و در همه زمینه‌های زیر ساختی از جمله  احداث مترو برای رفاه مردم لبنان با استفاده از توان فنی و مهندسی، اجرای این پروژه زیرساختی را  انجام دهد.



 



وی افزود: برای برون رفت از بحران اقتصادی لبنان، تهران آماده است در تعامل تجاری برای تامین نیازهای دارویی و مواد غذایی و کالاهای اساسی فعالانه کمک کند.



 

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۱۹۳۷
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha