۱۴۸۷۸۱۷۱_۷۷۳
 

به گزارش تهران پرس، محمد روشنی مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی تهران، ضمن اشاره به ناوگان ۷۹ هزار دستگاهی تاکسیرانی پایتخت، بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار دستگاه تاکسی مجهز به سیستم پرداخت آنلاین هستند. ۹۹ درصد این آمار مربوط به تاکسی‌های خطی و یک درصد مربوط به تاکسی‌های گردشی است. اولویت نخست سازمان برای تجهیز سیستم پرداخت آنلاین، تاکسی‌های خطی است.

 

او درباره کندی روند تجهیز تاکسی‌ها به سیستم یکپارچه پرداخت آنلاین، توضیح داد: متولی تجهیز سیستم پرداخت آنلاین تاکسی‌ها، سازمان فاوای شهرداری تهران است. درباره کندی روند تجهیز سیستم پرداخت آنلاین چندبار با سازمان فاوا مکاتبه شده است.

 

افزایش ۴۰۰ برابری پرداخت آنلاین در شهریور

روشنی ضمن اشاره به استقبال شهروندان از این اقدام، گفت: تراکنش پرداخت آنلاین در شهریور امسال نسبت به ماه‌های گذشته ۴۰۰ برابر افزایش یافته است. انتظار داریم که فاوا در این حوزه با تاکسیرانی همکاری کند و همچنین به نصب سیستم پرداخت آنلاین سرعت بیشتری ببخشد.

 

مدیرعامل این سازمان در ادامه بیان کرد: در گذشته با بانک‌ها بر سر واریز وجه پرداخت آنلاین در مدت زمان کوتاه مشکل داشتیم، اما درحال حاضر وجه در همان روز به حساب رانندگان واریز می‌شود.

 

آغاز معرفی رانندگان تاکسی به بانک برای دریافت وام تعمیرات

روشنی درباره وضعیت اعطای وام تعمیرات به رانندگان تاکسی توضیح داد: معرفی رانندگان به بانک مهر بابت دریافت وام تعمیرات از شنبه هفته جاری آغاز شده است. ۱۵ میلیون تومان به خودرو‌های پژو و سمند و ۲۰ میلیون تومان به ون‌ها بابت تعمیرات پرداخت می‌شود.

 

به گفته وی؛ در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار راننده تاکسی بابت دریافت این وام، مدارک خود را در سایت بارگذاری و ثبت‌نام لازم را انجام داده‌اند.

 

پرداخت وام تعمیرات با اولویت بندی انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه پرداخت وام با اولویت براساس سال تولید خودرو، مشکلات عمده خودرو.... انجام می‌شود، افزود: مجبور هستیم که رانندگان را براساس ویژگی‌های خودرو دسته بندی و به بانک معرفی کنیم؛ چرا که ممکن است همه رانندگان مشمول وام تعمیرات خودرو نشوند.

 

او در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم که از وجوه در اختیار مبالغ متعددی را به بانک تزریق کنیم تا بانک مهر اقتصاد دو برابر آن به همراه همان منابع مالی را به رانندگان تاکسی وام پرداخت کند.

 

بنابر اعلام سایت شهر، روشنی ضمن ابراز امیدواری بابت نبود مشکل و محدودیت تعداد نفرات برای اعطای وام تعمیرات، گفت: امیدوارم که با تزریق منابع مالی جدید، هر راننده‌ای که متقاضی این امر بود وام تعمیرات به او پرداخت شود.

 

نوسازی ۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ۲ ماه

روشنی درباره وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، توضیح داد: نزدیک به دو ماه گذشته که روند نوسازی تاکسیرانی آغاز شده، قریب به ۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده‌اند. اگر عملیات نوسازی با همین روند پیش رود تا پایان سال می‌توان ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کرد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال چند دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد، گفت: اگر علاوه بر تبصره ۱۸ ماده ۱۲ هم محقق شود، ممکن است که تا پایان سال ۲۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود در غیر اینصورت پیش بینی ما برای ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه تاکسی است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۹۳۴
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha