۲۰۱۸-۱۱-۰۶_۱۲-۴۲-۳۸
حجت الاسلام مافی نژاد کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به دلایل ورود امام رضا علیه السلام به ایران بیان کرد: امام رضا علیه السلام در هدف خود برای حرکت به سمت ایران دیدند، می توانند یک عالمی را از جهالت هایی که وجود داشت، نجات دهند، لذا به سمت طوس حرکت کردند تا مردم ایران را که برخوردار از ذاتی پاک بودند، تحت الشعاع خود قرار دهند و امروز شاهد هستیم که ایران پرچمدار اسلام است.

 

وی با تاکید براینکه دستاورد سفر حضرت رضا علیه السلام به ایران، رساندن پیام کلمات عصمت و طهارت به بشریت از جایگاه ایران بود، عنوان کرد: امروز ما هرچه داریم مدیون اهل بیت و معصومین علیهم السلام است.

 

این کارشناس امور دینی در ادامه با ذکر حدیثی از امام رضا علیه السلام بیان کرد: امام رئوف فرموده‌اند هرآنچه از علم دارید مدیون ما اهل بیت است. امروزه علم بشر هر روز به نتایجی دست می‌یابد که ۱۴۰۰ سال پیش ائمه معصومین علیهم السلام به آن تاکید فرموده بودند. از همین رو امام (ع) به سمت ایران حرکت نمودند تا علم واقعی را برای مردم تشریح کنند.

 

مافی نژاد ادامه داد: در روایتی آمده است، خداوند رحمت و محبت را به صد قسمت تقسیم کرد که ۹۹ قسم آن را پیش خود و برای آخرت نگاه داشت و یک قسم آن را در دنیا قرار داد. از آن یک قسم، ۹۹ برابر در اختیار اهل بیت و معصومین قرار گرفت و یک مرتبه هم در اختیار مردم قرار گرفت. بنابراین امام رئوف و مهربانی، به خاطر شفقت و محبت بسیار زیادی که نسبت به شیعیان داشتند از مدینه به سمت طوس حرکت نمودند.

 

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز جامعه بشری خوشبختی است، بیان کرد: دانشگاه هاروارد طی ۷۰ سال تحقیق به این نتیجه رسید که ثروت هیچ ربطی به خوشبختی ندارد و مسائلی چون شهرت، مکنت و ثروت مسائل حاشیه ای است و خوشبختی فقط به ماورای عالم مربوط می شود.

 

این کارشناس امور دینی در ادامه به حدیثی از امام رئوف درباره کلیدهای خوشبختی اشاره کرد و گفت: نماز اول وقت اولین کلید خوشبختی انسان است، کسی که نماز می خواند خوشبختی را بیشتر احساس می کند و طبق آیه شریفه قرآن کریم « وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنْکاً» کسی که از ذکر خداوند روی گردان شود، روی خوشبختی را نمی بیند اما کسانی که مقید به نماز اول وقت هستند، مقید به حق پذیری می شوند و در برخورد با مردم و اطرافیان خود نیز رفتاری خوب خواهند داشت.

 

مافی نژاد با بیان اینکه کسانی که ایدئولوژی دارند از کسانی که این ایدئولوژی را ندارند، خوشبخت تر هستند، عنوان کرد: طبق آمار رسمی و بین المللی کسانی که دین دارند، حس خوشبختی شان از بی دین ها بیشتر است و کسانی که ایدئولوژی دارند و به آن هم عمل می کنند خوشبخت تر از کسانی هستند که ایدئولوژی دارند و به آن اصلا عمل نمی کنند.

 

وی در بیان دومین کلید خوشبختی از منظر امام رئوف علیه السلام بیان کرد: نیکی به پدر و مادر دومین کلید خوشبختی است. طبق روایات، دعای پدر و مادر تا هفت لایه آسمان بالا می رود پس می بایست این سنت حسنه مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

این کارشناس امور دینی در ادامه مطرح کرد: سومین کلید خوشبختی، جهاد فی سبیل الله است، به این معنا که به خاطر خدا و اهل بیت با نفس جهاد کرد، از گناه دوری نمود، به خاطر آنها صبوری کرد و از سر تقصیرات افراد گذر کرد و در برخورد با اعضای خانواده یا دیگران برخورد خوبی داشت.

 

مافی نژاد در پایان با تاکید بر اینکه امام رئوف علیه السلام برای مشهدی ها نیست، بلکه برای همه عالم بوده و بین المللی است، خاطره ای از یکی از خادمان امام رضا علیه السلام بیان کرد و گفت: یکی از خادمان امام رضا می گفت من کنار ضریح حضرت درحال خدمت  بودم که گوشی حرم زنگ خورد جواب که دادم خانمی از آلمان پشت خط بود که به سختی فارسی صحبت می کرد . این خانم در حال گریه و زاری کلماتی را به گویش آلمانی بر زبان جاری کرد و بعد گوشی را قطع کرد. هفته بعد که در نوبت کشیش خود وارد حرم شدم، خادمان عنوان کردند آن خانم مجدد می خواهد زنگ بزند به همین دلیل در همان جای قبلی که نزدیک ترین قسمت به ضریح مطهر بود برو و بایست. وقتی آن خانم زنگ زد درباره ماجرای هفته گذشته اظهار داشت که هفته پیش وقتی از سرکار بازمی گشتم، مشاهده کردم که خانه ام آتش گرفته و دو فرزند کوچکم نیز در خانه و در وسط آتش قرار گرفته اند. یک آن به یاد داستان ضامن آهو افتادم و به سرعت شماره حرم را پیدا کردم و با وصل شدن به  حرم از امام رضا درخواست کردم تا همان گونه که آهو را از شکارشدن نجات دادند، فرزندان من را نیز از آتش نجات دهند. در بین همین توسل بودم که بیکباره دیدم آتش نشان فرزندان من را از دل آتش سالم بیرون کشید و تنها مشکلشان این بود که گریه می کردند. لذا فهمیدم امام رضا بین المللی و برای همه عالم است.

 

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۱۸۷۲
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha