۱۴۸۷۲۰۶۶_۵۳۹

 



به گزارش تهران پرس، علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با بیان اینکه انتخابات نظام مهندسی کشور در ۲۸ استان برگزار و پرونده انتخابات در این استان‌ها بسته شد، گفت: این انتخابات تنها در ۳ استان باقی مانده و طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد.


 


عبدی قهرودی با بیان اینکه میزان مشارکت مهندسان کشور در انتخابات نظام مهندسی در مقایسه با سایر دوره‌ها بسیار بالاتر بوده است، گفت: درصد افزایش مشارکت مهندسان بیش از ۴۵ درصد بوده به طوری که حدود ۴۵ درصد از اعضای نظام مهندسی در انتخابات این دوره شرکت کردند که در مقایسه با دوره‌های قبلی بی سابقه بوده است.


 


مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان افزود: حدود ۳۵۵ هزار نفر اعضای نظام مهندسی واجد شرایط در استان‌های کشور بود که ۱۴۸ هزار نفر مهندس در این دوره شرکت کردند که این میزان از استقبال مهندسان در انتخابات پیام بسیار خوبی از جمله ایجاد امید در بین جامعه مهندسی دارد، از سوی دیگر الکترونیکی شدن انتخابات و اقداماتی که وزارت راه و شهرسازی در قالب صدور بخش نامه تعارض منافع داشته بسیار موثر بوده است.


 


عبدی قهرودی با بیان اینکه در مرحله اول هیئت اجرایی صلاحیت کاندیدا را بررسی کرده و نتیجه را به دستگاه نظارت اعلام می‌کند، افزود: در صورتی که افرادی نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها شکایت دارند و یا اسناد و مدارکی مبنی بر تایید صلاحیت و یا رد صلاحیت دارند،  می توانند به دستگاه نظارت کشور ارسال کنند تا رسیدگی شود.


 


او بیان کرد: در صورتی که فردی شکایت داشته باشد در ابتدا در دستگاه نظارت استان مطرح می‌کند و در صورتی که کماکان بر اعتراض و شکایت خود مصر باشد امکان طرح موضوع در دستگاه نظارت کشور وجود دارد که با توجه به محدودیت زمانی، به شکایات توسط دستگاه نظارت کشور رسیدگی خواهد شد.


 


مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان تصریح کرد: هر فردی که نسبت به رد صلاحیت خود و یا تایید صلاحیت افراد اعتراض و یا شکایتی دارد، به وزارت راه و شهرسازی منعکس می‌شود و این وزارتخانه قطعا به شکایت‌ها رسیدگی می‌کند و حتی ممکن است تا روز انتخابات در صورتی که اسناد و مدارک تخلفات مستند باشد، فهرست اعلامی تغییر کند که این موضوع در برخی از استان‌ها هم انجام شد و فهرست نامزد‌های انتخاباتی تغییر کرد.


 


عبدی قهرودی بیان کرد: تا کنون اقدامات و بررسی‌ها توسط هیئت اجرایی و دستگاه نظارت استان که همان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از جمله استان تهران هستند، صورت گرفته و در حال حاضر که فهرست اسامی نامزد‌های انتخابات در استان تهران منتشر شده در صورتی که فردی نسبت به این موضوع اعتراضی دارد می‌تواند به دستگاه نظارت کشور شکایت خود را مطرح کند.


 


او با بیان اینکه طبق آیین نامه بعد از انتشار فهرست، نامزد‌ها ۱۴ روز برای تبلیغات انتخابات فرصت دارند و این موضوع در تمامی استان‌ها که انتخابات آن‌ها برگزار شده، انجام شده است، افزود: ۱۴ روز بعد، روز انتخابات در استان تهران است و با توجه به آنکه فهرست نامزد‌های انتخاباتی در استان تهران با تاخیر منتشر شده بنابراین به طور قطع ۱۴ روز دیگر انتخابات نظام مهندسی استان تهران برگزار خواهد شد.


 


مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان یاد آور شد: تمامی انتخابات نظام مهندسی و حتی نظام کاردانی در کشور به صورت الکترونیکی برگزار شده و به طور قطع انتخابات در استان تهران هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.


 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۱۹۰۲
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha