۶۲۰۰۷۷۷۷





به گزارش تهران پرس، بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به آمار روبه کاهش شیوع کرونا در استان تهران، گفت: به طور کلی حدود ۲ هفته است که موارد ابتلا رو به کاهش است و به دنبال آن البته با روندی کندتر موارد مرگ نیز رو به کاهش است. خوشبختانه تهران از رنگ قرمز خارج شده است اما همچنان نگران هستیم که با ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجددا موارد ابتلا افزایش یابد.



 



وی درباره پیش‌بینی‌ها از شرایط کرونا در روزهای آتی،‌اظهار کرد: باید چند مسئله را با هم در نظر بگیریم. خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون خیلی بهتر از قبل شده است و این افزایش سرعت سبب می‌شود انتشار بیماری کندتر شود. از سوی دیگر خیلی‌ها نیز در این مدت به بیماری مبتلا شدند. این موارد به کند شدن روند انتشار بیماری کمک می‌کند ولی شاید افزایشی از موارد بیماری در ابتدای آبان‌ ماه داشته باشیم که البته به نظر بنده شدت آن به میزان موج پنجم بالا نخواهد بود.



 



عشرتی ضمن محتمل دانستن وقوع پیک ششم کرونا، بیان کرد: وقوع پیک ششم به شدت چیزی که در پیک پنجم دیدیم، بعید است؛ ولی اگر ساده‌انگاری صورت گیرد هیچ چیز بعید نیست. نباید فکر کنیم که با تزریق واکسن دیگر می‌توان رعایت‌ دستورالعمل‌ها را کاهش داد. از طرفی اگر جهش‌های جدید ویروس وارد کشور شود و این جهش‌ها سبب افزایش عفونت‌زایی شود ممکن است پیک ششم حتی بدتر از قبل باشد.



 



او تاکید کرد: تاکنون گزارشی از بروز و شیوع جهش لامبدا و مو در کشور و استان تهران نداشته‌ایم.



 



وی در خصوص طرح ‌هوشمند مدیریت و کنترل کرونا در کشور،‌ تصریح کرد: این طرح‌ها بیشتر انگیزشی هستند تا شهروندان واکسن کرونا را به موقع تزریق کنند و حالتی را خواهیم داشت که در عین حال که واکسیناسیون اجباری نیست، اما همه مردم ترغیب به تزریق واکسن شوند. اگر اطلاع رسانی پیرامون این طرح درست پیش رود و دستگاه‌ها هماهنگ با یکدیگر اقدام کنند فکر می‌کنم کمک بزرگی به مدیریت کرونا و افزایش سریع پوشش واکسیناسیون خواهد کرد.



 



وی درباره نگرانی‌ها از شیوع آنفلوآنزا در فصل سرد سال نیز بیان کرد: سال قبل فکر می‌کردیم همزمان با کرونا درگیر آنفلوآنزا هم خواهیم شد که خوشبختانه به دلیل رعایت پروتکل‌ها این اتفاق نیفتاد. امسال هم فکر می‌کنیم اگر موارد آنفلوآنزایی داشته باشیم باز هم مانند سال‌های قبل از کرونا و سال‌های ۹۶ و ۹۷ نخواهد بود؛ زیرا مردم ماسک می‌زنند و مکررا دست‌های خود را می‌شویند.



 

منبع: ایسنا



انتهای پیام/الف

 


کد خبر: ۱۱۸۳۷
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha