۳۸۷۲۲۴۰

به گزارش تهران پرس، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت: سیاست ما همسایگی است، با همسایگان بهترین روابط را خواهیم داشت و آغوشمان برای همه همسایگان باز است.

 

وی افزود: دشمنان این رابطه خوب ما با همسایگان را نمی خواهند از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا که در منطقه فعال هستند و می خواهند بین ملت ها تفرقه بیندازند بنابراین باید خیلی عاقلانه به صحنه ها نگاه کنیم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه روابط دیرینه و تاریخی دو ملت بسیار مهم است که باید این موضوع را ارج نهیم، عنوان کرد: ما همواره دست دوستی به سوی همه همسایگان دراز کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: در رزمایش فاتحان خیبر نیروهای مسلح همواره توان خودشان را به آزمایش می گذراند؛ رزمایش های ما برای دوستانمان پیام دوستی و امنیت است و برای دشمنان پیام آمادگی، قدرت و دوری آنها از هر گونه ماجراجویی است.

 

وحیدی در رابطه با آخرین وضعیت مناطق زلزله زده چهارمحال و بختیاری، گفت: زلزله در منطقه ای خارج از مناطق مسکونی اتفاق افتاده و در منطقه ای که بیشتر عشایر عزیز ما بودند که خداروشکر خسارات جدی به بار نیامده و مشکلات مهمی نبوده و بر اساس اطلاعات دریافتی تلفاتی نداشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اکیپ ها از همان لحظات اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده چهارمحال و ایذه خوزستان حضور پیدا کرده و مشغول گشت هستند تا مطمئن شوند مشکلی پیش نیامده است ولی تا این لحظه هیج مشکل جدی نداشتیم.

 

وزیر کشور در رابطه با زمان معرفی استانداران اظهار داشت: روند انتخاب استانداران کند نیست، یک ماه از استقرار این دولت نمی گذرد طبیعتا باید شناسایی هایی انجام و مراحل طی شود و بعد به هیات دولت برود و در آنجا تصویب شود.

 

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر شایعه برگرداندن حکم استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و استاندار سیستان و بلوچستان بسیار فرد ارزشمند، قوی و پرکار است؛ در طوفان اخیر استاندار سیستان بسیار فعال و در میدان بودند.

 

وحیدی تصریح کرد: استاندار سیستان و بلوچستان مورد استقبال همه مردم این استان است و به هیچ وجه نه تنها قصد تعویض نداریم بلکه بیشتر مطمئن می‌شویم که انتخاب بسیار درستی داشته‌ایم.

 

وی در خصوص استفاده از مسئولان ستادهای انتخاباتی در انتصابات، افزود: انتخاب وزارت کشور خارج از این مسائل و بر اساس شایسته سالاری است. در خصوص استاندار لرستان لیست بلندبالایی داشتیم که همه را بررسی کردیم و بر اساس شاخص‌هایی که داشتیم به آقای زیویار رسیدیم. انتخاب از مسئولان ستادهای انتخاباتی به هیچ وجه ملاک نبوده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۱۷۷۴
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha