۱۴۸۰۶۹۲۲_۳۸۴
به گزارش تهران پرس، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره اقدامات وزارت صمت برای حل مشکل توسعه خطوط و مغایرت آن با قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر، بیان کرد: یکی از مطالبات صنعتگران در شهرک‌های صنعتی درخواست طرح توسعه است. با توجه به این که سیاست‌های کلی تولید حمایت از تولید داخل است سیاست‌های بازرگانی را به نحوی تنظیم کرده که واردات کالا به خصوص در اقلام شاخصی مثل اتومبیل، پوشاک و لوازم خانگی به شدت اُفت کرده است. با توجه به این کاهش واردات نیاز بازار باید از طریق تولید داخل تامین شود و این به معنای توسعه خطوط تولیدی و ایجاد واحد‌های تولیدی جدید است.

 


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران  بیان کرد: مشکل ما برای توسعه واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی ضوابط استقرار و قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر بود. امروز با مصوباتی که هیئت مقررات زدایی صادر کرده و همکاری‌هایی که محیط زیست استان با ما داشته است امکان افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای فراهم شده است. همچنین اگر قصد بازسازی و تکمیل سبد محصول داشته باشند امروز می‌توانند در عرصه تولیدی خودشان اقدام کنند.


 


صادقی  با تاکید بر تاثیر این اقدام بر توسعه خطوط واحدهای تولیدی گفت: با این اقدام به طور همه جانبه به تولید، توسعه بازار و توسعه صادرات کمک کنیم. براساس این مصوبه صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید درعرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست محیطی مربوطه بلامانع است.


 


او با تاکید بر این که اجرای این مصوبه موجب افزایش ظرفیت تولید، ارتقاء فناوری و افزایش اشتغال در صنایع استان خواهد شد، تصریح کرد:  این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است به استعلام‌های مربوط به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حداکثر مدت ۲۰ روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهد. با توجه به ظرفیت‌ و بازار مناسبی که در داخل کشور و با اعمال محدودیت‌های وارداتی ایجاد شده است، اجرای این قانون می‌تواند باعث گسترش تولید و در دست گرفتن ظرفیت بازار ایجاد شده توسط تولید کنندگان داخلی باشد تا تولید داخل افزایش پیدا کرده و شاهد افزایش اشتغال پایدار در کشور باشیم.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۱۶۹۵
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha