۵bd03c54bf572_5bd03c54bf5b3
 

حجت‌ الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره پرونده اتهامات وزارت نفت در دوره تصدی زنگنه عنوان کرد: در خصوص مشکلاتی که در دوران تصدی آقای زنگنه در وزارت نفت پیش آمده است، در کمیسیون اصل نود، ۶۰ پرونده تشکیل شده که برای هر پرونده ثبت شکایت صورت گرفته است.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه مطرح کرد: در روند بررسی‌ها، مسائلی در تعدادی از این پرونده ها بود که بایستی به آن رسیدگی ویژه می‌شد.

 

پژمانفر بیان کرد: در زمان دوره مسئولیت خود آقای زنگنه، جلسه‌ای در کمیسیون اصل نود با حضور ایشان تشکیل شد و از ایشان خواستیم تا برای پاسخ هر سوال، هراقدامی که مناسب بداند، داشته باشد. آقای زنگنه نیز افرادی را از معاونین وقت خود که مسئولیت داشتند، معرفی و اعلام کرد که افراد معرفی شده تام الاختیار هستند و می‌توانند اظهارنظر کنند و هر گونه اظهار نظر آنها، اظهار نظر خود آقای زنگنه است.

 

وی افزود: با ارائه توضیحات توسط افراد معرفی شده از سوی آقای زنگنه، مسیر بررسی پرونده به جلو پیش رفت و بخشی از پرونده‌ها جمع بندی و مختومه شد.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه مطرح کرد: بررسی بخشی از پرونده‌ها بعد از کنار رفتن آقای زنگنه از وزارت نفت، هنوز ادامه دارد و در این راستا با آقای اوجی وزیر فعلی نفت نیز صحبت کرده‌ایم و ایشان نیز کاملا اعلام آمادگی کرده‌ است که در این موضوع همراهی کند تا این پرونده‌ها هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم برای ادامه روند رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال کنیم.

 

پژمانفر در پاسخ به سوالی مبنی بر برآورد ابعاد خسارات وارد شده کرسنت بر کشور اظهار داشت: کلیات این موارد در پرونده موجود است اما  بحث های رسیدگی به موارد جزئی که عدد و رقم باشد، جزء مواردی نیست که ما در مجلس مباشرت و ورود به مسئله داشته باشیم. در در روند رسیدگی به این جزئیات، مسئولین ذی ربط رسیدگی خواهند کرد.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان با تاکید بر لزوم محاکمه زنگنه وزیر سابق نفت، خاطر نشان کرد: طبیعتا آقای زنگنه نسبت به اتهاماتی که متوجه ایشان است، باید پاسخگو باشد و قطعا انتظارمان همین است و پیگیری نیز خواهیم کرد و فکر می‌کنم تا یک الی دو ماه آینده بتوانیم کار بررسی پرونده‌ها را جمع کنیم و به اتمام برسانیم. اما نمی دانیم دستگاه‌های قضایی چه میزان برای مشخص کردن این پرونده وقت بگذارند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۷۰۴
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha