۱۵۶۵۲۲۷۸۶
به گزارش تهران پرس، ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر پذیرش خوابگاه ها به تفکیک دانشگاه ها وضعیت متفاوتی دارند، البته از طرف دیگر باید وضعیت کرونایی شهرها مشخص شود تا بتوان برای استفاده دانشجویان از خوابگاه ها تصمیم‌گیری کرد.

 



وی ادامه داد: بخاطر استفاده بهتر دانشجویان از خوابگاه ها نیز اغلب دانشگاه ها کار تعمیر و آماده سازی خوابگاه های دانشجویی را انجام داده‌اند، اما اینکه هر دانشگاهی تا چه میزان پذیرای دانشجویان است، به دلیل متفاوت بودن ظرفیت پذیرش دانشگاه ها با هم، هر دانشگاه باید خودش این ظرفیت را اعلام کند.



 



مطیعی خاطرنشان کرد: طبق پروتکل‌های دفتر سلامت وزارت بهداشت، هر اتاق تنها ظرفیت یک نفر را خواهد داشت، اما اگر ابعاد بزرگتری داشته باشد حداکثر دو نفر از یک اتاق خوابگاهی استفاده خواهند کرد.



 



وی تصریح کرد: اگر قرار باشد دانشگاه‌ها براساس پروتکل‌های بهداشتی هر اتاق یک دانشجو را در دستور کار خود قرار دهند، شاید بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت متعارف و اسمی خوابگاه دانشجویی در آغاز مهر ماه در اختیار دانشگاه ها نباشد و این در شرایطی است که قبل از شیوع کرونا گاهی دانشگاه ها به ناچار به دلیل محدودیت‌ها مازاد بر این ظرفیت اسمی، دانشجوی ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی داشتند.



 



وی در عین حال عنوان کرد: ممکن است با انجام واکسیناسیون دانشجویان و رساندن میزان تزریق واکسن در میان دانشجویان به سطح قابل قبول، با شرایط مساعدتری روبه‌رو شویم و سخت گیری این ضوابط کمتر شود.



 



رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت خوابگاه برای متاهلان نیز گفت: در  مجموع برای متاهلان یک سوییت در نظر گرفته می‌شود.



 



مطیعی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان امسال نیز طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی را در دستور کار دارد. به همین منظور زمینه ارتقای خوابگاه ها در چارچوب طرح مشارکتی و خیر محور و طرح ۵۰ - ۵۰ فراهم می‌شود که در طرح مشارکتی، ۳۰ درصد هزینه ارتقای خوابگاه توسط خیران، ۴۰ درصد توسط صندوق و ۳۰ درصد توسط دانشگاه تامین می‌شود.



 



وی ادامه داد: برای ارتقای خوابگاه های دانشگاه‌هایی که مشارکت خیران را ندارند، در قالب تفاهم نامه ای با صندوق رفاه دانشجویان به صورت مشارکتی طرح ارتقا اجرا می‌شود.



 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۶۷۳
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha