۱_۹۶-۰۸-c18-1744
مصطفی علی پور نویسنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به علاقه و انگیزه اش برای ورود به عرصه ادبیات اظهار داشت: زنده یاد سلمان هراتی استاد من بودند و زمانی که دانشجوی ادبیات دانشگاه تبریز بودم، در انجمن شعر حوزه هنری شرکت می کردم و دوره های آموزشی در کلاس های درس اساتید همچون قیصر امین پور، محمد رضا عبدالملکیان، ساعد باقری،جواد محقق ، حید امیری، سید حسن حسینی، فاطمه راکعی و مرحوم احمد عزیزی را گذارانده ام و تا آخرین روزهای زندگی قیصر امین پور با وی درارتباط بودم و تلاش می کردم که از تجربیاتشان در حوزه ادبیات و نویسندگی استفاده کنم.

وی ادامه داد: آغاز شاعری بنده به عنوان رسمی از سال ۶۴ بوده است وبحمدالله در حوزه داستان نویسی، نویسندگی و شعر توانستم آثار خوبی تولید کنم که مدیون اساتیدی هستم که این هنر را به من آموختند تا بتوانم استعدادم را به صورت حرفه ای بکاربگیرم.

علی پور ادامه داد: وقتی از دفاع مقدس مقدس صحبت می کنیم، در واقع از ارزشهای اخلاقی و ملی و مذهبی صحبت می کنیم و باید گفت که شعر دفاع مقدس برای ما یک شعر معمولی نیست و برگفته از مفاهیمی همچون حماسه افرینی، شهادت، شجاعت، فداکاری، جهاد در راه خدا و... است و برای همین هم برای توصیف دفاع مقدس از طریق هنرهایی همچون شعر و داستان نویسی، باید بتوانیم با احساس و به صورت حرفه ای، آن مفاهیم ناب دفاع مقدس را در قالب هنر به مردم ارائه دهیم تا بر روی آنان اثربگذارد و این گونه مانع از فراموشی هنر و ادبیات دفاع مقدس شویم.

این نویسنده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به تفاوت جشنواره های مقاومت در کشورمان با سایر جشنواره های خارجی اظهار داشت: در بسیاری از آثار ادبی جنگ در جشنواره های خارج از کشور به جنبه ارزشی آن توجه نمی شود و این در حالی است که جنبه ارزشی در آثار دفاع مقدس و هنر ارزشی بسیار مد نظر بوده است.

علی پور تاکید کرد: شعر دفاع مقدس می تواند تا ابد ادامه دارد و باید در آینده منتظر آثار بیشتری از دوران دفاع مقدس باشیم و سفرهایی همچون راهیان نور در امتداد دفاع مقدس قرار داد و می تواند باعث آشناسازی نسل های امروزی و به ویژه هنرمندان با دوران دفاع مقدس شود و باید گفت که تا حدود زیادی راهیان نور در این انعکاس موفق بوده است.

وی افزود: بنده فکر می کنم با توجه به آثاری که برای جشنواره های راهیان نور در حوزه های ادبی و هنری از جانب دانش آموزان و زائران راهیان نور ارسال می شود، به خوبی بیانگره اثرگذاری مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر روی نسل های امروزی هست.

این نویسنده دفاع مقدس با توصیه به هنرمندان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس گفت: بارها گفته ام شاعران ما به خصوص شاعران جوان بایستی میان هنر جنگ و دفاع مقدس تفاوت قائل شوند چرا که امروز شاعر دفاع مقدس کسی را به جنگ ترغیب نمی کند؛ زیرا جنگ از نظر ما چیز خوبی نیست و جنگ بر ما تحمیل شد و ما دفاع کردیم و این بخشی است که شاعران و هنرمندان جوان بایستی به آن توجه کنند و در زبان هنر، شعر ، تئاتر،سینما و موسیقی باید به دنیا بگوییم که برای ما ارزشهای دفاع مهم است.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۱۱۶۴۲
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha