d229ca01dd8b1d91feaa7294ec6bbed4_L
به گزارش تهران پرس، محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خـون استان تهران با اشاره به امار شش ماه اهدای خون در تهران اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری تعداد ۱۹۷هزار و ۵۱۲ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده که ۱۵۹هزار و ۹۸٠ نفر موفق به اهدای خون سالم خود شده اند.

 

وی ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و مردم خیر باید حضوری بیشتر در زمینه اهدای خون داشته باشند. در حال حاضر با توجه به کاهش آمار کرونا و انجام واکسیناسیون تعداد عمل‌های جراحی افزایش پیدا کرده و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیز در تهران زیاد شده است.

 

مهدی زاده بیان کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد ۷۹ هزار و ۶٠۴ نفر از اهدا کنندکان خون جز افراد مستمر هستند و۵۴هزار و ۴۵۹ نفر نیز جز افراد باسابقه در زمینه اهدای خون در سطح استان تهران هستند.

 

وی گفت: بانوان استان تهران باید حضوری بیشتر در امر اهدای خون داشته باشند. در شش ماه اول سال جاری تعداد شش هزار و ۳٠۱نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون سالم خود کرده اند، که این آمار پایین‌تر از نرم جهانی است و انتقال خون تمهیدات ویژه‌ای برای حضور چشمگیر بانوان در زمینه اهدای خون اندیشیده است. در شش ماه اول امسال تعداد ۲۵ هزار و ۹۱۷نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۵۶۰
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha