۰۳۰۲
به گزارش تهران پرس، چند سالی است که مشکلات کانال فاضلاب روی زندگی مردم محله عباس‌آباد، سایه انداخته است و اهالی از همجواری با آن ناراضی‌اند. عباس‌آباد در محدوده ناحیه ۶منطقه ۲۰و در مجاورت جاده ورامین قرار دارد و حدود ۱۷هزار و ۶۲۵نفر در آن ساکن هستند. وجود این کانال فاضلاب و بوی تعفن آن به ابرمشکل محله عباس‌آباد تبدیل شده است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بازدید اخیر خود از این محله و در گفت‌وگو با مردم در جریان مشکلات کانال فاضلاب قرار گرفت و قول داد این موضوع را در اسرع‌وقت پیگیری کند.

 

ناصر امانی گفت که این کانال در گذشته فاصله زیادی با خانه‌ها داشت، اما با رونق ساخت و ساز، اکنون در کنار آنها قرار گرفته است. به‌گفته او، این کانال از مرکز تصفیه جنوب خارج شده و به سمت ورامین می‌رود. مطابق با بررسی‌ها، حجم فاضلاب وارداتی به این تصفیه‌خانه بیش از ظرفیت است و به همین دلیل بخشی از این فاضلاب بدون تصفیه وارد محیط‌زیست می‌شود. همچنین آب‌های سطحی و فاضلاب مناطق ۴، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۲۰ از این کانال می‌گذرد و زمستان‌ها حجم آب آن بالا می‌رود و از یک سو بوی تعفن شدیدتر می‌شود و از سوی دیگر افزایش حیوانات موذی چون موش، نارضایتی اهالی را همراه دارد.

 

کانال فاضلاب بدون حصار

نبود حصار امن اطراف کانال فاضلاب دغدغه دیگری است که ناصر امانی در بازدید از محله عباس‌آباد به آن اشاره و عنوان کرد: «بریده شدن میله‌های حفاظ اطراف کانال توسط معتادان متجاهر، افتادن بچه‌ها در کانال و تبدیل شدن حاشیه آن به زباله‌دانی ازجمله گلایه‌های‌ اهالی است. همچنین وصل نشدن فاضلاب محله به شبکه فاضلاب شهر تهران سبب شده بخشی از فاضلاب خانگی به جوی‌ها سرریز شود.»

 

این عضو شورای شهر تهران به پیگیری‌های شهرداری منطقه و بی‌پاسخ ماندن مکاتبات از سوی شرکت آبفا هم اشاره کرد و گفت که ایمن‌سازی اطراف کانال بر‌عهده شرکت آب و فاضلاب است، اما شهرداری منطقه درراستای رفاه بیشتر اهالی برای نصب حفاظ و طعمه‌گذاری برای موش‌ها اعلام آمادگی کرده است.

 

علت جاری شدن فاضلاب در کوچه‌ها

جاری‌شدن فاضلاب خانه‌ها به کوچه‌ها مشکل زیست‌محیطی دیگری است که امانی کوچک بودن متراژ خانه‌ها را علت بروز آن دانست و گفت: «اغلب خانه‌ها برای فاضلاب دستشویی، یک چاه جزئی حفر کرده‌اند، اما به‌دلیل متراژ پایین خانه‌ها، از احداث فاضلاب روشویی منصرف شده‌اند و به همین دلیل آب روشویی به جوی داخل کوچه هدایت می‌شود که قطعاً مشکل زیست‌محیطی است و باید به آن رسیدگی شود.»

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از برگزاری جلسه مشترک میان شرکت آبفا و شهرداری تهران برای پیگیری مشکل فاضلاب محله عباس‌آباد خبر داد و تأکید کرد: «برگزاری این جلسه و رسیدن به راهکار مناسب زمان‌بر است، اما شهرداری منطقه قول داده تا رفع اساسی این مشکلات، نظافت جوی‌های آب، مخازن زباله‌ها و کوچه‌ها را با دقت بیشتری انجام دهد.»

 

مشارکت در گلکاری بوستان امام‌علی

نبود روشنایی کافی در بوستان امام‌علی هم نارضایتی شهروندان را در پی داشت که امانی گفت: «اهالی از کم‌نوری و شرایط نامناسب فضای سبز گلایه‌های داشتند و حتی گلفروش محله عباس‌آباد پیشنهاد گلکاری پارک به هزینه خود را به شرط مجوز شهرداری مطرح کرده است، اما به‌گفته شهردار منطقه، وزارت نیرو اعلام کرده که باید ساعت ۱۲شب چراغ‌های پارک‌ها خاموش شود.»

 

 

منبع: همشهری

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۵۰۵
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha