۱۶۹۰۷۹۴۱۷
 


به گزارش تهران پرس، ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت برای خدمت رسانی رایگان به شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، آماده است. مراسم فردا با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و سوگواران با حضور باشکوهشان و طی مسیر ۱۷کیلومتری تا حرم سیدالکریم(ع) بار دیگر حماسه همدلی و مودت خلق می‌کنند. به‌گفته رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، این مراسم به‌طور همزمان در تمام شهرها برگزار می‌شود. نوشاد نوشادی تأکید کرد: «اپیدمی کرونا هنوز تمام نشده و رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا الزامی است. از این‌رو آیین پیاده‌روی اربعین حسینی از مبدأ(میدان امام حسین(ع)) تا قبله تهران(حرم سیدالکریم) بدون توقف در مسیر همراه با قرائت زیارت اربعین برگزار می‌شود.» همچنین براساس اطلاعیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) روز اربعین، جز اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچ‌گونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائران شود، برگزار نخواهد شد. ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم برای خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین تمهیداتی پیش‌بینی کرده است که شهروندان در پایان مراسم و هنگام بازگشت می‌توانند از خدمات این ناوگان رایگان استفاده کنند.


 

 


   بازگشت از شهر ری با خط یک مترو

مسیر پیاده روی در امتداد خط یک مترو قرار دارد و از این‌رو به‌گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین می‌توانند از تمامی ایستگاه‌های این خط که در مسیر راهپیمایی قرار دارند، رایگان استفاده کنند. علی عبداله  پور با بیان اینکه فردا، قطعاً با تراکم مسافر در خط یک و ایستگاه امام حسین در خطوط ۲و ۶مواجه خواهیم بود، گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم پس از اتمام مراسم و در زمان بازگشت زائران از حرم سیدالکریم(ع) تعداد مسافران در خط یک مترو افزایش یابد و از این‌رو با کاهش سرفاصله قطارها تلاش می‌کنیم خدمت رسانی به نحو مطلوب انجام شود. همچنین درصورت نیاز این ظرفیت وجود دارد تا از قطارهای فوق العاده در این خط استفاده شود.»


 


   جابه‌جایی زائران با ۵۶۰دستگاه اتوبوس

شرکت اتوبوسرانی برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین، اعلام آمادگی کرده است و به‌گفته مدیرعامل این شرکت، فردا حدود ۵۶۰دستگاه اتوبوس دو کابین و تک کابین وظیفه انتقال زائران از شهر ری به میادین اصلی شهر را دارند. محمود ترفع گفت که ۵۰۰دستگاه اتوبوس دو کابین و ۶۰دستگاه اتوبوس تک کابین در اطراف حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) مستقر هستند تا اقدام به جابه جایی مسافران‌کنند.


 


   ۵۰دستگاه ون تاکسی در خدمت زائران جا مانده

سازمان تاکسیرانی هم فردا برای خدمت‌رسانی به شهروندان آماده است. رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری گفت که ۵۰دستگاه ون برای جابه جایی زائران پیش‌بینی شده است که از ابتدای صبح تا پایان مراسم در اطراف حرم سیدالکریم(ع) مستقر خواهند بود. محمد روشنی تأکید کرد: «استفاده از ۵۰دستگاه ون، برای شهروندان رایگان است و تاکسیرانان مکلفند زائران را از شهر ری به مقاصد مورد نظر برسانند.»


 


 فعالیت ۱۷۰دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در حریم ری

مدیریت شهری منطقه ۲۰هم برای تسهیل تردد شهروندانی که از شهرستان‌های ورامین، پاکدشت و... در این مراسم شرکت می‌کنند، تمهیداتی اندیشیده است. فرهاد افشار، شهردار منطقه با بیان اینکه پارکینگ‌های شهدای شاملو، سیدالشهدا، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره‌وند، برای روان‌سازی‌ تردد شهروندان آماده‌سازی‌ شده‌اند، گفت: «فردا ۲۰دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد شهرستان قرچک، ۵۰دستگاه اتوبوس به مقصد شهرستان ورامین و ۱۰۰دستگاه مینی‌بوس هم از خیابان‌های شهدای ۱۸دی و بیات و پارکینگ سیدالشهدا(ع)، به انتقال زائران می‌پردازند.»


 

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۵۱۰
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha