۳۸۲۴۰c64-e118-418e-b6fe-86c6aafdefd0
گروه ورزشی تهران پرس؛ هشت سال دفاع مقدس برابر با هشت سال افتخار آفرینی رزمندگان و شهدایی است که با فداکاری و ایثار، در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردند و بزرگترین پیروزی و امنیت را برای کشورمان به ارمغان آوردند. چند دهه از پایان دفاع مقدس در کشورمان می گذرد و در این میان، ورزشکاران کشورمان در طول سال های گذشته تا به امروز افتخار افرینی های زیادی برای کشورمان به همراه داشته اند و اینک معتقدند که تلاش کردند تا در محافل بین المللی شرمنده خانواده شهدا نباشند. به مناسبت هفته دفاع مقدس با تعدادی از این عزیزان ورزشکار همکلام شده ایم تا از ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و ورزش کشورمان و همچنین از روزهای دفاع مقدس برایمان بگویند.

گل به یادماندنی ام به تیم فوتبال آمریکا را تقدیم خانواده شهدا کردم

حمید استیلی سرمربی سابق تیم پرسپولیس تهران و زننده گل قرن به آمریکا در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به خاطراتش از دوران دفاع مقدس گفت: در روزهای دفاع مقدس، سن و سال زیادی نداشتم و در محله نازی آباد تهران زندگی می کردیم اما گاهی به یاد دارم که محله مان بمباران می شد و در این بین، حتی برخی از هم محله ای هایمان هم به شهادت رسیدند.


وی ادامه داد: در روزهای دفاع مقدس شاهد حس و حال عجیبی در محله نازی آباد تهران بودیم چرا که هر چند وقت یکبار، شهیدی به محل می آوردند و تشییع می کردند و فضای معنوی خاصی در شهر حاکم بود.

استیلی ادامه داد: شهدا با فداکاری و ایثارشان باعث امنیت کشورمان شدند و اینک نوبت ماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و معتقدم که هر فردی در هر شغل و حوزه ای که مشغول به فعالیت است، اگر سیره شهدا را دنبال کند، قطعا موفق خواهد شد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشور اظهار داشت: در بازی فوتبال ایران و آمریکا در سال ۱۹۹۸ هم برای ما خیلی مهم بود که در مقابل تیم فوتبال آمریکا پیروز شویم و بحمدالله با لطف خداوند، یک گل به این تیم زدم و آن را تقدیم به خانواده شهدا کردم و فقط لطف خدا باعث شد که این گل با اینکه بیش از ۲۲ سال از عمرش می گذرد، اما همچنان برای مردم جذاب و شیرین باشد.

وی ادامه داد: ورزشکاران در محافل بین المللی می توانند با تبعیت از شهدا، برای کشورمان افتخار آفرینی کنند چرا که این کشور با خون پاک شهدا دارای امنیت است و هر چه داریم از شهداست.

دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

بهنام محمودی پیشکسوت والیبال ایران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه دفاع مقدس درس های زیادی را برای کشورمان به همراه داشت، گفت: شهدا با اخلاص و فداکاری شان، به همه ما درس شجاعت و ایستادگی دادند و اگر شهدا نبودند مشخص نبود که چه سرنوشتی در انتظار کشورمان است و باید قدردان شهدا باشیم و با ادامه دادن مسیر و سیره آنها، نگذاریم که در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند و یادشان را زنده نگه داریم.


وی ادامه داد: هر بار که در محافل ورزشی و بین المللی حاضر می شدم، از خدا می خواستم که کاری کند که شرمنده خانواده شهدا نباشیم و با افتخار آفرینی و پیروزی هایمان در والیبال در مقابل تیم های خارجی، برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم و بچه های تیم ملی در هر رشته ورزشی در کشورمان، نماینده ای هستند که باید از آبرو حیثیت کشورمان دفاع کنند و همانطور که شهدا روزگار در جبهه ها باعث پیروزی کشورمان شدند، ورزشکاران هم با افتخارافرینی شان می توانند باعث خوشحالی مردم شوند و می توان گفت که میادین ورزشی بین المللی هم فرصت و زمینه ای است برای دفاع از اقتدار کشور.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشور در ادامه خاطر نشان کرد: بنده معتقدم که همچنان دفاع مقدس ادامه دارد و نباید آن را دست کم گرفت و نیاز است که نسل های امروزی نسبت به رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدا و نسل های دیروزی اطلاع کسب کنند تا در شرایط ضروری، با الگوگیری این مدل رفتار شهدا، از کشورمان دفاع کنند و شهدای مدافع حرم ثابت کردند که همچنان رنگ و بوی شهدایی در کشورمان حاکم است و همچنان فرهنگ ایثار و شهادت حتی در میان نسل های امروزی زنده است.

با همان روحیه دفاع مقدس می توان باعث رفع مشکلات کشور شد

وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و از جان گذشتگی های شهداست، گفت: اگر شهدا نبودند امروز نمی توانستیم در این امنیت زندگی کنیم و یقینا ورزش کشورمان هم با مشکلات زیادی دست به گریبان می شد و جوانان کشورمان نمی توانند استعدادهای ورزشی خود را شکوفا کنند اما شهدا رفتند و با ایجاد امنیت در کشورمان، به ما این هدیه را ارزانی داشتند.


وی ادامه داد: ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و نباید از یاد ببریم که در طول ۸ سال دفاع مقدس، کشورمان فقط در مقابله با رژیم بعث عراق نمی جنگید و کشورهایی همچون امریکا هم این کشور را یاری می دادند اما در نهایت رزمندگان اسلام با توکل به خدا و ایمان راسخ خود، در مقابل ظلم ایستادگی کردند و این پیروزی های عظیم را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس دستاورهای زیادی برای کشورمان به همراه داشت که می توان به ایجاد امنیت، تلاش برای ارتقای سطح دفاعی و همچنین خودباوری و تقویت روحیه جهادی و انقلابی اشاره کرد که با همین روحیه دفاع مقدس می توان بر مشکلات امروزی غلبه کرد و نگذاشت که کشور در شرایط تحریم های ظالمانه، دچار مشکل شود.

ضرورت تقویت روحیه ایثار در ورزش کشور

پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه نباید تجلیل از خانواده معظم شهدا و همچنین یادآوری روزهای حماسی دفاع مقدس فقط به هفته دفاع مقدس موکول شود، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید در طول سال جریان داشته باشد چرا که شهدا با ایثار و فداکاری شان باعث اقتدار و امنیت ایران اسلامی شدند.


وی ادامه داد: تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی باعث رشد و پیشرفت کشورمان می شود و تقویت این روحیه در ورزش کشورمان هم می تواند عاملی برای درخشش ورزشمان در محافل بین المللی شود که برگرفته از روحیه شهدایی است.

رافت تاکید کرد: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس بودند و به میدان نبرد با داعش رفتند تا نشان دهند که با الگو گیری از شهدای دفاع مقدس، نمی گذارند که اسلام دچار خدشه شودو کفاری همچون داعش را شکست دادند و همین روحیه و ایثار همچنان در جوانان ایرانی زنده است و نمی توان گفت که فقط این روحیه مختص جوانان دهه ۶۰ بوده است و یقینا جوانان کشورمان در شرایط حساس کشور نشان دادند که مدافع خون پاک شهدا هستند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۵۳۰
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha