download (1)

به گزارش تهران پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش به‌مناسبت آغاز سال‌تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ پیامی صادر کرد.

متن پیام در زیر آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت، تجلی تلاش و تکاپوی پرشتاب و شوق انگیز فتح قله‌های دانش و کرامت انسانی است تا زنگارهای جهل و نادانی را از پیکره جامعه بزدایند و انسان‌ها در مسیر حیات بخش آگاهی و معرفت قرار گیرند. ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، طلیعه بهار علم و دانش را که با خاطرات روزهای حماسه و ایثار عجین شده و نشان از شکوه و بالندگی ایران اسلامی دارد به همه رهپویان علم و دانش و دلسوزان پیشرفت و آبادی این سرزمین به ویژه دانش آموزان عزیز، معلمان فرهیخته، دست اندرکاران نظام آموزش و پرورش و همکاران پرتلاش سازمان نوسازی مدارس کشور تبریک می‌گویم.

مدرسه به عنوان یک سیستم باز، رکن اصلی تعلیم و تربیت، نشاط آفرین و انسجام بخش جامعه است. از این رو بازگشایی و فعالیت مدارس نقش مهمی در تربیت و تکوین شخصیت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور و ارتقای تعاملات اجتماعی دارد.

با وجود اینکه آغاز سال‌تحصیلی جدید، همچون سال گذشته با همه‌گیری ویروس منحوس کرونا همراه شده و از بازی‌های کودکان در حیاط مدرسه و آن نشاط جمعی دانش آموزان چندان خبری نیست. اما جریان تعلیم و تربیت همچون گذشته با تلاش معلمان و مربیان، خروشان و شتابنده، در مسیر تعالی انسان و پیشرفت اجتماع در حرکت است.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز به عنوان بخشی از دستگاه عظیم تعلیم و تربیت در این دو سال کوشیده است که علاوه بر مدرسه‌سازی، با توسعه امکانات بهداشتی مدارس و زیرساخت‌های آموزش مجازی و الکترونیکی گام بلندی در توسعه عدالت آموزشی بردارد، که تخصیص اعتبارات و تهیه تجهیزات آموزش مجازی برای مدارس مناطق محروم و دانش آموزان، تامین استانداردهای مطلوب سرویس‌های بهداشتی و تهویه مدارس از آن جمله است.

در پایان مفتخرم به عنوان خدمتگزار نظام تعلیم وتربیت به استحضار مردم عزیز کشورمان برسانم هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ جدید قریب به ۱۰ هزار کلاس درس جدید با ۱.۵ میلیون مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور احداث و به بهره‌برداری رسید تا دانش‌آموزان در فضاهای نوساز و ایمن به تحصیل بپردازند. به امید خداوند متعال تعداد کلاس‌های درس ساخته شده تا پایان سال ۱۴۰۰ به عدد ۱۴ هزار و ۹۰۰ خواهد رسید.»


کد خبر: ۱۱۴۷۵
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha