Screenshot_۲۰۲۱۰۹۲۲-۱۳۵۳۲۵_Chrome



به گزارش ، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد فرارسیدن سال تحصیلی جدید و نحوه شروع به کار مدارس اظهارکرد: تکلیف ما درباره از سرگیری آموزش‌های حضوری و استمرار جریان آموزش و شروع آن در مهر ماه و استمرار آن تا پایان سال تحصیلی روشن است.






وی با ذکر این نکته که شکل و فرم ارائه آموزش ها با توجه به شرایط کرونایی قابل تغییر است افزود: با توجه به اینکه روز ورود به مدرسه و آموزش رسمی یک روز ویژه و فراموش نشدنی است لذا امروز مراسم مختصر و خیلی محدودی برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی و پیش دبستانی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه جریان آموزش و یادگیری از ابتدای مهر آغاز می‌شود گفت: نسخه جدید برنامه «شاد» روز گذشته راه اندازی شد و معلمان می‌توانند آموزش‌های خود را از طریق این نرم افزار به دانش آموزان ارائه دهند.

کمرئی به دومین بستر یادگیری و آموزش‌ها اشاره و اظهار کرد: آموزش‌های تلویزیونی از سوم مهرماه برای همه دروس تئوریک و نظری و همچنین بخشی از دروس فنی در شاخه کارودانش ارائه خواهند شد.

این مقام مسئول ارائه بسته‌های آموزشی به دانش آموزانی که به بستر اول و دوم دسترسی ندارند را نیز به عنوان سومین بستر یادگیری معرفی و عنوان کرد: امسال بیشترین جهت گیری ما به سمت گسترش آموزش‌های حضوری و بازگشت به آموزش‌های حضوری است.

کمرئی با اعلام اینکه امسال بازگشایی مدارس به شکل حضوری در دستور کار ما قرار گرفته گفت: تعطیلی ۱۹ ماهه مدارس، جامعه معلمان و دانش آموزان و خانواده‌ها را دچار مشکل کرده و لذا از یک ماه قبل زمینه سازی روانی برای این کار در حال انجام است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از هماهنگی با وزارت بهداشت سخن گفت و افزود: دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی برای مدارس ارسال شده و اقلام بهداشتی نیز به مدارس توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای پذیرش حضوری دانش آموزان فراهم شده متذکر شد: البته بازگشایی مدارس شهری برای دانش آموزان هنوز به صورت گسترده امکانپذیر نیست.

کمرئی از بازگشایی مدارس روستایی و عشایری در مهر ماه به شکل حضوری با ملاک تعداد دانش آموزان خبرداد و گفت: هر مدرسه‌ای که کد روستایی دارد از اول مهرماه بازگشایی خواهد شد و از نیمه دوم مهر ماه نیز مدارس روستایی و عشایری که جمعیت کلاسهایش کمتر از ۳۰ نفر باشد با رعایت شیوه نامه‌ها بازگشایی می‌شوند.

کمرئی واکسیناسیون عمومی، استفاده همه دانش آموزان از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را سه مولفه مهم برای بازگشایی مدارس به شکل حضوری برشمرد و گفت: اگر واکسیناسیون در آبان ماه تمام و اعلام شود با اطمینان از شرایط، برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم.


کد خبر: ۱۱۳۶۴
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha