۲۰۲۰۰۶۱۰۱۵۱۰۴۵۰۲۵۷
علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به اثرات عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای گفت: قطعا پیوستن ایران به این سازمان همکاری های شانگهای با عضویت چندین کشور، یک اتفاق مهم و قابل توجه است و می تواند منجر به افزایش مراودات اقتصادی ایران اسلامی با کشورهای عضو این سازمان شود و از این جهت این اتفاق برای کشورمان یک رویداد مهم تلقی می شود چرا که در اوج تحریم های امریکا به کشورمان شاهد عضویت ایران در این سازمان های بین المللی هستیم و این موضع به معنی بی اثر بودن تحریم های امریکا در عرصه بین المللی است.

وی ادامه داد: امریکا در موضوع برجام، بدعهدی های زیادی کرد و با اینکه ایران به تمام وعده هایش عمل کرد اما امریکا با خارج شدن از برجام، به این قرارداد بین المللی پشت کرد و نشان داد که قابل اعتماد نیست و از سوی دیگر تلاش کرد که طوری وانمود کند که ایران مقصر است اما جامعه جهانی پی به نیت های شوم امریکا برد و اکنون تحریم های امریکا آن طور که باید، اثرگذار نیست.

خضریان افزود: امریکا از یک سو بدعهدی می کند و از یک سو بر طبل افزایش تحریم هایش بر علیه ملت ایران اسلامی می کوبد و نشان داده که حرف و عملش یکی نیست و فقط در راستای منافع خود قدم برمی دارد و سایر حقوق ملت ها را به رسمت نمی شناد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان شانگهای یک الگوی موفق جهت تامین منافع کشورمان محسوب می شود، افزود: ایران اسلامی با حفظ استقلال همه جانبه، ارتقای منافع مشترک با سایر کشورها را دنبال می کند و سازمان همکاری های شانگهانی نیز این فرصت را برای کشورمان به همراه دارد تا باعث پیشرفت و اقتدار کشورمان شود.

وی گفت: پیوستن ایران به سازمان همکاری های شانگهای، منافع زیادی را در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، بین المللی و ... برای کشورمان و همچنین سایر کشورهای عضو این سازمان، به همراه دارد و می تواند منجر به نفوذ ایران اسلامی در مسائل بین المللی شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۲۱۷
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha