Negar_۲۰۲۱۰۹۱۸_۱۳۱۴۵۸
به گزارش خبرنگار تهران پرس، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح برنامه های سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در هفته دفاع مقدس و عملیات اجرایی گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در سی و یکم شهریور ۵۹ شاهد حمله گسترده  رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی به کشورمان ایران بودیم و در این در حالی است که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و نوپا بود و استکبار جهانی با دادن وعده هایی به صدام، قصد داشت که انقلاب اسلامی را به نابودی بکشد و یک جنگ جهانی را بر علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران آغاز نمود و در آن شرایط، ملت ایران اسلامی بودند که جانانه در مقابل تجاوزگری های رژیم بعث عراق ایستادگی نمودند و بزرگترین پیروزی ها را در هشت سال دفاع مقدس برای کشورمان به ارمغان آوردند و نقش گروه های مردمی در این پیروزی حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های آن دوران هشت ساله، دفاع همه جانبه با حضور همه اقشار مردم بود که هم جنگ را اداره و هم پشتیبانی نمودند و هم اینکه با ایثار و فداکاری نگذاشتند که یک وجب از خاک کشورمان در تجاوز دشمن باقی بماند.


فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: دفاع جانانه ملت ما با محوریت جوانان آغاز شد و این دفاع هشت ساله مایه تمام اقداماتی است که امروز شاهد آن هستیم و این‌ها به برکت آن دفاع مقدس است و امروز با اینکه ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و ۴۱ سال از دوران دفاع مقدس گذشته است، فرهنگ دفاع مقدس به عنوان الگوی عمل برای سایر کشورهای اسلامی تبدیل شده است و بر همه آشکار شد که با وحدت کلمه می توان در مقابل استکبارجهانی ایستاد و به پیروزی رسید و امروز پیروزی های جبهه مقاومت در مقابل رژیم بعث صهیونیستی، استکبار جهانی و گروهک های تروریستی همچون داعش، ب برکت الگو قرار گرفتن از دوران دفاع مقدس است.

سردار حسن زاده با بیان اینکه خون پاک شهدا باعث شد که امروز آمریکایی ها به یقین و باور برسند که نمی توانند با زورگویی، خود را قدرت برتر جهان بدانند، تاکید کرد: امروز جبهه مقاومت مستحکم به حرکت خود ادامه می‌دهد و هر روز شاهد اقتدار هرچه بیشتر جبهه مقاومت و انقلاب و موفقیت‌های این جبهه هستیم و به موازات آن روز به روز جبهه استکبار به نقطه افول خود نزدیک شده و شکست‌های سریالی را تجربه می‌کند و یکی از نمونه ها بارز این شکست، پایان حضور نظامی ۲۰ ساله امریکا در افغانستان و خروج مفتضحانه آنان از این کشور است.

بازآفرینی عملیات های دفاع مقدس در نقاط مختلف تهران در هفته دفاع مقدس

وی گفت: هفته دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن مقاومت، ارزش های انسانی و ایثار است و شاهد آغاز این هفته باشکوه خواهیم بود و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هم همانند سایر استانهای کشور، ویژه برنامه های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته است.


سردار حسن زاده خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور به برکت طرح حاج قاسم سلیمانی و کاهش آمار مبتلایان و بهبود شرایط باید تمام برنامه های این هفته با توجه به این شرایط برنامه‌ریزی و اجرا شود تا ملت ایران از همه برنامه با رعایت همه پروتکل‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در ادامه از امضای تفاهم نامه این سپاه با شهرداری تهران برای ایجاد هم افزایی برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود:  تفاهم نامه شهرداری تهران و سپاه محمدرسول الله(ص) برای اجرای باشکوه  برنامه های هفته دفاع مقدس به همه رده های بسیج و همچنین شهرداری مناطق تهران ابلاغ شده است تا با همکاری هم بتوان بهترین برنامه ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران برگزار نمود.

وی یکی از بهترین فعالیت‌ها که مورد استقبال مردم قرار گرفته را رزم‌نمایش‌های دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: در این رزم نمایش‌ها عملیات‌های دفاع مقدس با شرایط شبیه‌سازی شده بازسازی می‌شود که در تهران بزرگ چهار رزم نمایش در چهار نقطه تهران بزرگ برگزار می شود و در این خصوص بزرگترین و مهم‌ترین رزم نمایش در بوستان ولایت در زمینی به‌مساحت ۳۰ هکتار انجام می‌شود و در این رزم نمایش ها شاهد بازآفرینی عملیات های دفاع مقدس خواهیم بودکه به دلیل استفاده از مهمات و تجهیزات نظامی، برای مردم جذاب و دینی است.

سردار حسن زاده افزود: در طول هفته دفاع مقدس چندین عملیات غرورآفرین دفاع مقدس در بوستان‌ها و پارک‌هایی مانند فرهنگسرای بهمن، میدان امام حسین (ع) و تئاتر شهر بازسازی می‌شود.

تجلیل از جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب، برگزاری تئاترهای خیابانی، روایت گرهای زنده دفاع مقدس، برپایی ایستگاه های صلواتی و سلامت و ... از جمله سایر برنامه های سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به سایر برنامه های این سپاه در طول هفته دفاع مقدس تاکید کرد: تجلیل از ۶ هزار جانباز جنگ تحمیلی ساکن در تهران از دیگر برنامه ها ما در طول این هفته است که به دلیل شرایط کرونایی، لوح های تقدیر و هدایای این جانبازان در درب منازل تحویل این جانبازان عزیز خواهد شد و در کنار آن، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را در مراسمات ویژه در این هفته در فضای باز خواهیم داشت.


سردار حسن زاده افزود: درحال حاضر چندین یادواره شهدا به مناسبت نزدیکی به هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف تهران برگزار شده است و قرار است که هزاران یادواره شهدا به صورت مجازی و در فضای روباز و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این هفته برگزار شود و در کنار این برنامه ها، برنامه هایی همچون آبروی محله را در جلوی درب منازل خانواده شهدا خواهیم داشت.

وی عطر افشانی مزار و مقبره شهدا را از دیگر برنامه های سپاه محمدرسول الله(ص) در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ۲۲ هزار شهید در دوران دفاع مقدس، جانشان را تقدیم انقلاب اسلامی و کشور نموده اند که ساکن تهران بوده اند و تجلیل از خانواده این شهدای گرانقدر، جزو وظایف یکایک ماست و انشالله بتوانیم در این مسیر ثابت قدم باشیم.

تهیه کپسول های اکسیژن برای بیماران کرونایی در تهران

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به پویش نفس در تهران اظهار داشت: در اجرای طرح شهید سلیمانی در تلاش بودیم که مشکلات دارویی بیماران کرونایی را تهیه کنیم اما با توجه به جهش های بیماری کرونا و نیاز بیماران به کپسول های اکسیژن، تا به امروز به کمک مردم و خیرین، بیش از ۲هزار کپسول اکسیژن تهیه شده و به بیماران کرونایی داده شده است تا در طول دوران بیماری شان از آن استفاده کنند و به محض بهبود، آن را تحویل دهند تا سایر بیماران هم بتوانند از آن استفاده کنند و در هدف گذاری مان، تعداد این کپسول های اکسیژن تا ۱۰ هزار تا خواهد رسید.


سردار حسن زاده افزود: مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود اما جزئیات آن بعد از برگزاری جلسات با مسئولان مربوطه، اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۱۵۷
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha