photo_2021-09-14_03-48-12
به گزارش خبرنگار تهران پرس، بر اساس تصاویری که از مخاطبان برای تهران پرس ارسال‌شده است، ایستگاه مترو فرهنگسرا، یکی از ایستگاه‌ها خط ۲ مترو تهران و آخرین ایستگاه این خط دچار مشکلاتی است که مدت زیادی به حال خود رهاشده است.

یکی از مشکلاتی که طی ماه اخیر در این ایستگاه حادث‌شده است، خرابی پله‌های برقی است که در شرایط استفاده افراد سالمند از این خط و بالا بودن تعداد پله‌ها مشکلاتی را برای افرادی که از مترو استفاده می‌کنند ایجاد کرده است.

 

یکی از مسافران این خط با انتقاد از شرایط این ایستگاه، به خبرنگار تهران پرس گفت: برای رسیدن به محل کارم همیشه از این مسیر رفت‌وآمد می‌کنم اما حدود ۴ هفته است که پله‌برقی‌های این مترو خراب است و تعمیر نمی‌شود. البته این خرابی‌ها بارها اتفاق افتاده و تعمیر آن‌ها هم به طول می‌انجامید اما این بار علاوه بر طولانی شدن خرابی پله‌ها، مطالبه ما از کارکنان مترو بی‌نتیجه ماند و به این مسئله رسیدگی نشده است.

 

در همین رابطه یکی از کارکنان مترو علت خرابی پله‌ها را عدم پیگیری توسط متولیان مترو و عدم توجه شهرداری به این مسئله می‌دانست. او به خبرنگار تهران پرس می‌گوید: علت عدم رسیدگی و که باعث کندی امور شده وضعیت فعلی دولت و شهرداری است، موضوعی که مورد تأیید ما هم نیست اما تا آنجایی که توانستیم پیگیری‌های لازم را کرده‌ایم.

 

بر اساس آمار منتشرشده ۸۶۸ پله‌برقی در مترو پایتخت وجود دارد که نگهداری و تعمیر آنها بر عهده شرکت بهره‌برداری مترو تهران است. به نظر می‌رسد نگهداری، تعمیر و تجهیز این تعداد پله‌برقی دارای ساختاری منظم و قاعده‌مند باشد و اینکه خرابی ایستگاه‌های مترو را به تحولات کلان دولت و شهرداری مرتبط کرد امری عجیب است!

 

طبق آنچه که از سوی شهروندان اطلاع‌رسانی شده است، پله‌ها برقی ایستگاه فرهنگسرا ۴ هفته است که ازکارافتاده و دچار نقص شده است. اگر با استناد به اظهارات کارکنان این ایستگاه تعمیر یک پله‌برقی معطل معارفه شهردار تهران باشد! یعنی ساختار شهرداری تهران و مدیریت بهره‌برداری مترو با خلأ جدی مدیریتی روبه‌رو است که انتظار می‌رود علیرضا زاکانی شهردار تهران به این مسئله توجه جدی داشته باشد.







کد خبر: ۱۱۰۱۹
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha